Hallo
Moet ik de ZF 8-versnellingsbakolie verversen, zo ja, na welke afstand?
Ja, dat moet je doen. ZF, de ontwerper en fabrikant van uw transmissie, adviseert een olieverversing na 80.000-120.000 km (50k-75k mijl) of 8 jaar...wat het eerst komt. Het kortere interval is voor "zwaar gebruik".Hallo
Het vereist ZF LifeGuard 8 vloeistof. MOPAR heeft zijn eigen geherbrande versie. Het is vrij duur, ongeveer $30/quart. De filter maakt ook deel uit van het eigenlijke transmissiecarter, dus je moet ook het carter vervangen. Dat alleen al kost iets meer dan $200 bij Rockauto. Bovendien is het proces om het vloeistofpeil te controleren enigszins tijdrovend. Dus alleen al in onderdelen en vloeistof zit je in de buurt van $500. Als je iemand anders betaalt om het te doen, verwacht ik in totaal 700-800 dollar te betalen.Bedankt RitzRT voor uw professionele antwoord, mag ik nog meer vragen stellen?
- Hoeveel kost het ongeveer en wat is de beste vloeistof op de markt, aangezien ik verschillende vloeistofmerken voor deze versnellingsbak heb gevonden?
Hartelijk bedankt
Eens. Die thermostaat/klep die vloeistof terug naar de transmissie leidt totdat deze heet is, maakt de dingen zeker ook ingewikkelder.Lijkt een slecht ontwerp. Wat is er gebeurd met de peilstokcontrole?
Het alternatief is $1.200 bij een dealer als de tijd daar is, omdat ik - en de meeste anderen - geen lift beschikbaar hebben? Ondanks wat FCA zegt over dat het levenslang is, is er een hoop info te vinden - ook van ZF - dat eerder beter is. Creatief worden lijkt OK zolang het het juiste eindresultaat bereikt, wat in dit geval een correct vulniveau is.Waarom...Ik ben er zeker van dat Jiffy Lube dit correct zal doen voor $69, terwijl ik in de wachtkamer wacht...Toch!
Dit is een BS-angsttactiek Ritz en ik had meer van je verwacht dan dit soort achterbakse praktijken! Er is GEEN uitval geweest van een onderdeel van een systeem waarvoor we ooit een vloeistof hebben gemaakt, PUNT!Die trein is nooit te laat.
Ik weet niet zeker of ik het aandurfde om te gokken op mysterieuze vloeistof voor mijn zeer dure transmissie. Ik zou me houden aan de vloeistof van ZF, het Mopar-equivalent of een commerciële vloeistof die (schriftelijk) compatibel is met LifeGuard 8.
Brian, bent u bereid om de kosten te vergoeden aan klanten die moeten aanklagen als ze een garantieclaim voor een transmissieprobleem wordt geweigerd als ze uw vloeistof gebruiken? Of laat u het gewoon op uw kosten repareren?
Best,
Je bent als het proberen te beantwoorden van de vraag.......wanneer ben je gestopt met het slaan van je vrouw.......nou, ik ben er nooit mee begonnen!**gaap**
Hier gaan we weer. Natuurlijk weten we niet of uw vloeistof compatibel is of niet. Net als uw olie is het niet gecertificeerd door ENIGE instantie, draagt het geen API/ILSAC-certificering en wordt het ook niet aanbevolen door ZF of MOPAR voor deze (of welke) toepassing dan ook.
Beantwoord mijn vraag. Bent u bereid te betalen als de transmissie van iemand beschadigd raakt door uw product? Welke garantie biedt u consumenten die uw product kopen voor gebruik in een toepassing waarvoor het niet is gecertificeerd door een erkende instantie of de fabrikant van de transmissie?
U moedigt iemand die hier is gekomen voor informatie aan om opzettelijk de garantie te riskeren als er een probleem is met zijn transmissie na gebruik van uw producten. Ik vind dat nogal onverantwoordelijk, maar niet verrassend gezien uw gedrag hier.
Best,
Mopar-vloeistof, de 8 & 9-speed vloeistof, heeft een onderdeelnummer van 68218925AA. Ze geven garantie op elke transmissie tijdens de garantieperiode, zolang de vloeistof die erin wordt gebracht, voldoet aan de specificatie of deze overtreft... Mopar of anderszins. De Magnuson-Moss Act biedt bescherming via de FTC. Er is NOOIT een garantieclaim geweigerd op een systeem dat onze producten gebruikt.Ik vraag me af of de Mopar-vloeistof dekking heeft zoals Mr.Ritz aan Brian vraagt, weet iemand dat?
Nee, het is een eerlijke vraag. En ik persoonlijk heb geen idee, want ik heb nog nooit een auto met garantie gehad. Ik wilde alleen maar duidelijk maken dat dit niet ging over claims over wat de BND-vloeistof kan doen, maar over het wat-als-scenario met betrekking tot garanties.Doen vloeistoffabrikanten wat jullie Brian vragen? Ik haat niet, ik vraag het eigenlijk.
Dus dan zouden er in principe GEEN AFTERMARKET VLOEISTOFFEN gebruikt moeten worden, niemand behalve de dealer kan de service uitvoeren, de helft van de zaak, je kunt beter niet eens je motorkap openen, want de dealer kan je garantie ongeldig maken als je dat wel doet? Ik weet niet zeker of ik begrijp waarom er ĂĽberhaupt aftermarket vloeistofbedrijven bestaan of zouden kunnen bestaan als dit het geval is.
Als je alles zou lezen behalve wat je wilt, zou je zien dat ik heb geschreven dat schap producten de certificeringen/labels hebben die aangeven dat ze voldoen aan de eisen van de vloeistof waarvoor ze worden gebruikt. Dit is wat belangrijk is. Juridisch gezien zal een fles die door een fabrikant is geëtiketteerd en aangeeft dat deze voldoet aan de O.E.-eisen, veel beter presteren dan een fles vloeistof waarvan de verkoper aangeeft dat er in dit specifieke garantiescenario nooit en te nimmer een storing zal optreden. Er is geen controle over wat bedrijven als reden kunnen/zullen gebruiken om garantie te weigeren. Als er naar de onderhoudsgeschiedenis wordt gevraagd en mensen zeggen dat ik het zelf heb vervangen met deze vloeistof en deze geen certificering heeft die door hen (in dit geval Mopar) is goedgekeurd, dan kunnen ze het weigeren. De vraag is of BND de eigenaar in die situatie zal helpen bij het bewijzen dat de vloeistof aan de eisen voldoet en deze overtreft en niet de oorzaak van de storing was.
Iets klinkt niet goed aan dit alles voor mij. Ik was vroeger manager bij Advance Auto en in al mijn jaren dat ik daar werkte of als ASE-gecertificeerde master tech, heb ik nog nooit één klant gehad die me vertelde hoe een fabrikant hem garantie weigerde vanwege het gebruik van olie A in plaats van olie B. Zelfs Quaker Cake!
Gefeliciteerd. Ik was een manager op een lager niveau in de onderdelen en had een ASE in onderdelen. Persoonlijk betekenen ASE-certificeringen echter niets meer dan dat een persoon een test kan lezen en halen. Ik was erg teleurgesteld toen ik de mijne deed en naar anderen keek vanwege de eenvoud of het gemak van het vinden van antwoorden. Ik heb verschillende "master techs" gediagnosticeerd. Wat er echter toe doet, zijn techs met ervaring en ik ben altijd eerst naar hen gegaan. Iedereen kan ook online beweren dat hij een ASE Master Tech is. Zo simpel als typen. Niets persoonlijks, ik heb dit gewoon vaak gezien in forums die mechanische aspecten bespreken.
IDK, ik moet missen wat sommigen hier zeggen.
Ik weet over de catch can dude, maar om eerlijk te zijn, heeft Dodge de garantie van een Hellcat-eigenaar ongeldig gemaakt vanwege een K&N drop-in luchtfilter.
Nooit gelezen of K&N waarschuwingen of disclaimers had over zulke dingen. Moet misschien de volgende keer in de onderdelenwinkel een doos lezen. Ik vrees dat de garantieovereenkomst met dergelijke apparaten van alledaags tot hoger niveau steeds slechter zal worden naarmate autofabrikanten elke dollar beginnen uit te persen.
Tot slot een uitdaging voor jullie beiden!
Mr.Brian, kunt u alstublieft bewijzen dat uw product voldoet aan of beter is dan OEM Mopar ZF-vloeistof?
Mr.Ritz, kunt u alstublieft bewijzen dat de ZF-transmissievloeistof die door BND op de markt wordt gebracht en verkocht, NIET voldoet aan of beter is dan OEM Mopar ZF-vloeistof?
Dank u beiden, want ik weet ZEKER dat jullie beiden laboratoriumtestresultaten hebben om jullie beweringen te bewijzen.
Mijn vraag/argument, zoals ik het begrijp, is niet of het eraan voldoet of het overtreft. Of BND de nodige informatie en ondersteuning zal verstrekken in het geval dat XX man vloeistof krijgt, ervan geniet, het goed werkt, de transmissie sterft - de onderhoudsgeschiedenis wordt gevraagd, bewijs van onderhoud met BND-vloeistof wordt gerapporteerd en FCA zegt: whoa, ze zijn niet door ons goedgekeurd, garantie geweigerd. Ik herhaal, het gaat niet om de vloeistof, het gaat erom hoe dit van invloed kan zijn op de zeldzame kans op garantie. Ik heb het een keer in de werkplaats gezien waar Chrysler de garantie op de transmissie weigerde omdat de laatste service dex/merc als gebruikte vloeistof vermeldde. Het kon ze niet schelen dat de zonnering was uitgevallen. Verkeerde vloeistof = Geen garantie.
Dat is het probleem Mango, ik geef precies het soort houding terug dat uit je woorden wordt geĂŻnterpreteerd en jij wordt ook boos. Ik heb dit al eerder besproken over hoe context verloren kan gaan en zo. Misschien bedoelde je het tegen Ritz die hier wat meer emotie in heeft dan ik, want het kan me niet schelen over de vloeistof. Ik zou me voorstellen en aannemen dat het prima voldoet en zelfs overtreft, ik wil gewoon weten hoeveel BND achter hun vloeistoffen staat, verder dan "woorden". En eerlijk gezegd is dat niet beantwoord. Als ze dat doen, is dat meer dan veel. Als ze in zo'n geval geen hulp aanbieden, dan geldt dat voor de meeste aftermarket-dingen en betekent het eigenlijk niets slechts IMO. Zoals mijn B&M Trans Pan. Ik weet zeker dat ik heb gelezen dat ze geen verantwoordelijkheid nemen voor iets dat misgaat na de installatie, omdat het aan de installateur en de eigenaar is om de voordelen en risico's af te wegen.CE9311, doe rustig aan man, ik gaf niemand onzin.
https://goo.gl/images/YuZg5P
Dus wees niet boos, meneer.
Onze berichten zijn misschien ongewenst door sommigen en toch gewaardeerd door zoveel meer mensen die niet willen worden afgeblaft als ze bij ons kopen.Ik ben het met je eens Ritz, en ik heb net geleerd dat hij de reden is voor het bestaan van dit forum.
Dus ik zal je "altijd ongewenst inspringen" zien en ik zal je "Ik heb dit forum gesteund, dus bedankt"
Vanaf het allereerste begin heb je anderen kleinerend behandeld en ze kinderen genoemd in dit soort discussies. Je kunt je op dat hoge paard zetten, maar ik zal je aanspreken met de rest van ons die je zo gemakkelijk aanspreekt. Ik heb geprobeerd aardig te schrijven en je wordt altijd humeurig en leest in wat in je behoeften past. Ik schreef de eerste keer heel aardig over vloeistoffen die je in schappen vond met de etikettering/certificeringen in relatie tot zijn gebrek daaraan en je negeerde het volledig in je antwoord en riep in een sarcastische, zo niet brutale toon: NIEMAND MAG WORDEN GEBRUIKT, OPEN JE MOTORKAP NIET MENSEN. OMG.CE9311, Hoeveel staat ELKE vloeistoffabrikant achter zijn producten? Stel je deze vragen ook aan een vertegenwoordiger van Pennzoil of Mobil 1? Zo niet, waarom niet?
Als ik er een zou ontmoeten, zou ik zeggen dat ik een auto onder garantie heb. Dan zou ik hoogstwaarschijnlijk gecertificeerde of goedgekeurde vloeistoffen gebruiken. Deze jongens hebben het op de fles staan. Dat is het idee dat het eraan voldoet en FCA zou het moeilijk hebben om ertegen te argumenteren.
Brian heeft net de specificaties gepost en ik geloof dat het niet de eerste keer is dat hij dat heeft gedaan. En kijk eens aan, ze voldoen aan of overtreffen de specificaties die door Mopar worden vereist.
Hoe weet je dat ze voldoen of overtreffen? Ik zie geen vergelijking van FCA-vloeistof? Het kan me niet schelen, want dit is niet mijn vraag.
Dus zoals iemand beroemd ooit zei: "wat is het probleem?"
P.S. Je hebt van mij precies dezelfde behandeling gekregen als jij mij hebt gegeven, net als de meme zegt. Als je deze behandeling niet leuk vindt, stel ik voor dat je de jouwe verandert. Als je meer in mijn woorden leest dan ik schrijf, is dat niet mijn schuld. Ik zou willen voorstellen dat als je eigen houding ten opzichte van anderen niet zo slecht en confronterend was, je niet automatisch zou aannemen dat de antwoorden van anderen zo bedoeld zijn. Een glas half leeg bekijken is niet de beste manier om het te bekijken.
Niet erger dan jij.CE9311, Knuffels en kusjes terug voor jou, stoere vent! LMFAO!
Blijf de lasterlijke opmerkingen maken, ik kan niet wachten om de 71GTX-behandeling verspreid te zien.
Ik weet zeker dat hij daar ook een product voor heeft.Er zijn hier een heleboel pittige mensen die seks moeten hebben.....
De communicatie die we van ZF hebben, zegt 80.000 km tot 120.000 km (49.709 mijl tot 74.564 mijl)Ik vraag me af waarom de 8-versnellingsbak kortere vloeistofwissels heeft dan de NAG1 5-versnellingsbak? Voor de 5-versnellingsbak vervang je de vloeistof pas na 50.000 mijl als je je voertuig gebruikt voor een van de volgende doeleinden: politie, taxi, wagenpark, off-road of frequent aanhangwagen trekken. Anders wordt het aanbevolen bij 120.000 volgens mijn handleiding.
Ik heb me nog nooit prettig gevoeld bij zoveel transmissievloeistof. Omdat we ATF+4 maken en dit omzetten in ++ IIA-vloeistof voor hogere temperaturen en 18% meer wrijvingsmodificatoren, adviseer ik nog steeds niet meer dan 60.000 mijl voor de vloeistof en 50.000 als de transmissie regelmatig wordt gebruikt voor races. Zoals Flattop op de Challenger Forums die een 5.7L Hemi V8 Supercharged heeft en de hele dag 11.20's rijdt. Dat deed hij 20.000 mijl lang constant op de baan.De NAG1 5-versnellingsbak heeft een aanbeveling van 120.000 mijl als deze niet zwaar belast wordt. Dat zijn veel mijlen voor een transmissie. De meeste mensen verkopen de auto voordat dat bereikt is en de arme man die hem koopt, vervangt hoogstwaarschijnlijk de vloeistof niet.
Ja, Valvoline Max Life is al lange tijd op de markt en sommige mensen hebben het gebruikt als een goedkoop alternatief voor de OEM-vloeistoffen. Compatibel is niet gecertificeerd voor. Amsoil is ook compatibel en ze hebben dezelfde problemen. Flex fuel-voertuigen kunnen E85 gebruiken, maar er is een verschil tussen wat je kunt doen en wat je zou moeten doen!Ik heb net gemerkt dat Valvoline's MaxLife synthetische ATF ook beweert compatibel te zijn met ZF LifeGuard 8 vloeistof.
https://www.valvoline.com/our-products/automatic-transmission-products/maxlife-multi-vehicle-atf
Productinformatieblad:
https://sharena21.springcm.com/Publ...18452/9e447451-fe75-e711-9c10-ac162d889bd3/3fa3136a-09bd-e711-9c12-ac162d889bd1
Gallon jerrycans verkrijgbaar bij Walmart voor minder dan $20.
Beste,