Charger Forums banner

ZF 8-versnellingsbak vloeistofverversing

84K views 89 replies 17 participants last post by  370 HEMI  
#1 ·
Hallo

Moet ik de ZF 8-versnellingsbakolie verversen, zo ja, na welke afstand?
 
#2 ·
#3 ·
Bedankt RitzRT

Bedankt RitzRT voor uw professionele antwoord, mag ik nog meer vragen stellen?

- Hoeveel kost het ongeveer en wat is de beste vloeistof op de markt, aangezien ik verschillende vloeistofmerken voor deze versnellingsbak heb gevonden?

Hartelijk dank
 
#4 ·
Bedankt RitzRT voor uw professionele antwoord, mag ik nog meer vragen stellen?

- Hoeveel kost het ongeveer en wat is de beste vloeistof op de markt, aangezien ik verschillende vloeistofmerken voor deze versnellingsbak heb gevonden?

Hartelijk bedankt
Het vereist ZF LifeGuard 8 vloeistof. MOPAR heeft zijn eigen geherbrande versie. Het is vrij duur, ongeveer $30/quart. De filter maakt ook deel uit van het eigenlijke transmissiecarter, dus je moet ook het carter vervangen. Dat alleen al kost iets meer dan $200 bij Rockauto. Bovendien is het proces om het vloeistofpeil te controleren enigszins tijdrovend. Dus alleen al in onderdelen en vloeistof zit je in de buurt van $500. Als je iemand anders betaalt om het te doen, verwacht ik in totaal 700-800 dollar te betalen.

Dus... 2 hiervan:


Plus welke filter geschikt is voor uw auto. Voor mijn scatpack zou het deze zijn:

MOPAR 68261170AA (verkrijgbaar voor $215 bij Rockauto)

Om een idee te krijgen van wat een pijn in de kont het is om het vloeistofpeil te controleren, hier is een handige uitleg:


Best,
 
  • Like
Reactions: Excoastie
#14 ·
Waarom...Ik ben er zeker van dat Jiffy Lube dit correct zal doen voor $69, terwijl ik in de wachtkamer wacht...Toch!
Het alternatief is $1.200 bij een dealer als de tijd daar is, omdat ik - en de meeste anderen - geen lift beschikbaar hebben? Ondanks wat FCA zegt over dat het levenslang is, is er een hoop info te vinden - ook van ZF - dat eerder beter is. Creatief worden lijkt OK zolang het het juiste eindresultaat bereikt, wat in dit geval een correct vulniveau is.
 
#15 · (Edited)
Ik heb de vloeistof in mijn 2016 8HP45 op 09-11-17 bij 15.150 mijl in mijn garage vervangen, met de auto op kriksteunen en het was gemakkelijk. Er zat veel meer vuil op de magneten dan ik had verwacht, maar de vloeistof was schoon (zag eruit als groene thee en had dezelfde consistentie). Het controleren van het vloeistofpeil is, hoewel niet zo eenvoudig als met een peilstok, ook niet moeilijk. Ik kreeg de pan en vloeistof van Brian (BND) voor ongeveer $250 en het is tot nu toe 7.500 mijl probleemloos geweest.

Het vervangen van de vloeistof in de NAG1 in mijn oude 2013 was niet gemakkelijker, het was zelfs behoorlijk rommelig vanwege het ontbreken van een aftapplug in de pan.
 
#16 ·
Ik heb ook de transmissievloeistof in de garage op kriksteunen vervangen, dus ik denk dat zoiets ook op die manier gedaan zou kunnen worden. Natuurlijk zou een lift het een stuk makkelijker maken.

Ik heb de video bekeken. Verschillende dingen stoorden me aan de hele procedure. Ten eerste, die kleine inbusschroef die ze gebruiken voor een vulgatafsluiting zit behoorlijk dicht bij de uitlaat. Het lijkt erop dat je je zou kunnen verbranden tijdens het uitvoeren van dit ding met een warme auto. En ten tweede, hoe duur deze vloeistof ook is, de procedure lijkt wat te verspillen tijdens de stap "vloeistof opwarmen en laten weglopen tot het stopt".

Aan het einde van de video dacht ik dat ik het gewoon bij de dealer zou laten doen in plaats van het zelf te proberen. (Als ik het ooit zou moeten laten doen, dat is) Ik heb er nu pas drieduizend mijl op zitten, dus het duurt nog wel even.
 
#20 ·
Die trein is nooit te laat.

Ik weet niet zeker of ik het aandurfde om te gokken op mysterieuze vloeistof voor mijn zeer dure transmissie. Ik zou me houden aan de vloeistof van ZF, het Mopar-equivalent of een commerciële vloeistof die (schriftelijk) compatibel is met LifeGuard 8.

Brian, bent u bereid om de kosten te vergoeden aan klanten die moeten aanklagen als ze een garantieclaim voor een transmissieprobleem wordt geweigerd als ze uw vloeistof gebruiken? Of laat u het gewoon op uw kosten repareren?

Best,
Dit is een BS-angsttactiek Ritz en ik had meer van je verwacht dan dit soort achterbakse praktijken! Er is GEEN uitval geweest van een onderdeel van een systeem waarvoor we ooit een vloeistof hebben gemaakt, PUNT!

Nooit garantieclaims op een transmissie of iets anders in die zin! Laat me EEN uitval zien Ritz.......die is er niet.

Onze vloeistoffen zijn van topkwaliteit en overtreffen ruimschoots de ZF Lifeguard- of kant-en-klare vloeistoffen die compatibiliteit aangeven.

Dit is wat onze klanten ECHT zeggen over onze transmissievloeistoffen:

https://www.chargerforums.com/forums/showthread.php?t=340466

En over al onze andere producten:

http://bndautomotive.com/testimonials/

En je beweert dat ik mensen bang maak! Sheesh.


Brian
BND Automotive LLC:driving:
440-821-9040
www.bndautomotive.com
Forum Vendor sinds 10 jaar!
 
#21 ·
**gaap**

Hier gaan we weer. Natuurlijk weten we niet of uw vloeistof compatibel is of niet. Net als uw olie is het niet gecertificeerd door ENIGE standaardiserende instantie, draagt het geen API/ILSAC-certificering en wordt het ook niet aanbevolen door ZF of MOPAR voor deze (of welke) toepassing dan ook.

Beantwoord mijn vraag. Bent u bereid te betalen als de transmissie van iemand beschadigd raakt door uw product? Welke garantie biedt u consumenten die uw product kopen voor gebruik in een toepassing waarvoor het niet is gecertificeerd door een erkende instantie of de fabrikant van de transmissie?

U moedigt iemand die hier voor informatie is gekomen aan om opzettelijk het risico te nemen van garantiedekking als er een probleem is met hun transmissie na gebruik van uw producten. Ik vind dat nogal onverantwoordelijk, maar niet verrassend gezien uw gedrag hier.

Groeten,
 
#22 · (Edited)
**gaap**

Hier gaan we weer. Natuurlijk weten we niet of uw vloeistof compatibel is of niet. Net als uw olie is het niet gecertificeerd door ENIGE instantie, draagt het geen API/ILSAC-certificering en wordt het ook niet aanbevolen door ZF of MOPAR voor deze (of welke) toepassing dan ook.

Beantwoord mijn vraag. Bent u bereid te betalen als de transmissie van iemand beschadigd raakt door uw product? Welke garantie biedt u consumenten die uw product kopen voor gebruik in een toepassing waarvoor het niet is gecertificeerd door een erkende instantie of de fabrikant van de transmissie?

U moedigt iemand die hier is gekomen voor informatie aan om opzettelijk de garantie te riskeren als er een probleem is met zijn transmissie na gebruik van uw producten. Ik vind dat nogal onverantwoordelijk, maar niet verrassend gezien uw gedrag hier.

Best,
Je bent als het proberen te beantwoorden van de vraag.......wanneer ben je gestopt met het slaan van je vrouw.......nou, ik ben er nooit mee begonnen!

Gezien mijn gedrag.....het enige gedrag waar we een probleem mee hebben, is dat je onzinnig bent!
Mijn gedrag betaalt zich uit als leverancier gedurende 10 jaar op dit forum en ondersteunt het zodat mensen een gratis forum kunnen hebben. Ook ons gedrag om uitzonderlijke producten te maken waar mensen van houden en steeds opnieuw kopen zonder storingen op smeermiddelen of brandstofmaterialen!

Misschien begrijp je het nog steeds niet, dus ik zal het wat langzamer proberen.
Daar....zal....GEEN....storingen....zijn....met....onze....transmissievloeistoffen....in....ELKE....transmissie......die......onze....vloeistoffen....gebruiken. 2 versnellingen, 3 versnellingen, 4 versnellingen, 5 versnellingen, 6 versnellingen, 7 versnellingen, 8 versnellingen, 9 versnellingen en 10 versnellingen transmissies waar we aan werken! Er is nog nooit een storing geweest en die zal er ook nooit komen, dus uw bewering dat wij moeten betalen voor een storing die nooit zal gebeuren, is een drogreden. Laat me eerst één storing zien van een systeem, waar dan ook!

We hoeven niet te betalen voor een storing die nooit zal gebeuren. Natuurlijk maken we de vloeistoffen om te voldoen aan en te overtreffen de specificaties voor de ZF 8 Speed Lifeguard Fluid, maar met 200 graden heter temperatuurbestendigheid en betere, robuustere modifiers voor race doeleinden. We hebben veel klanten die 8-speed ZF transmissies racen en ze zijn afhankelijk van de kwaliteit van de vloeistof die we leveren. Deze vallen niet uit tijdens het racen, dus u kunt er zeker van zijn dat het niet zal gebeuren met een gewone gebruiker van onze transmissievloeistoffen.

Mensen hier hebben zelfs gezegd dat ze onze vloeistoffen gebruiken, maar ik denk dat ze in uw ogen op de een of andere manier dom zijn. Als er ooit een storing is op een van deze transmissies, zal het geen smeermiddelfout zijn, dus er is geen reden om iets te beloven dat niet zal gebeuren.

Het is alsof je een garantie hebt voor varkens die met hun vleugels uit hun hokken vliegen!

Geef het op, want je hebt niets anders dan je voortdurende onwetendheid en achterbaksheid!

Brian
BND Automotive LLC:driving:
440-821-9040
www.bndautomotive.com
Forum Vendor voor 10 jaar!
 
#24 ·
Ik vraag me af of de Mopar-vloeistof dekking heeft zoals Mr.Ritz aan Brian vraagt, weet iemand dat?
Mopar-vloeistof, de 8 & 9-speed vloeistof, heeft een onderdeelnummer van 68218925AA. Ze geven garantie op elke transmissie tijdens de garantieperiode, zolang de vloeistof die erin wordt gebracht, voldoet aan de specificatie of deze overtreft... Mopar of anderszins. De Magnuson-Moss Act biedt bescherming via de FTC. Er is NOOIT een garantieclaim geweigerd op een systeem dat onze producten gebruikt.

Wat de handleiding eigenlijk zegt is als volgt:

Image


Gebruik dus de Mopar-vloeistof voor tussen de $35,00 en $43,00 per quart of je kunt een van de kant-en-klare vloeistoffen krijgen waarvan is aangetoond dat ze de koppelingsmaterialen ontlaagden en de afdichtingen aantasten... omdat ze niet volledig compatibel zijn of je kunt een vloeistof krijgen die veel beter is... onze QuantumBlue ZF 8 Speed Racing ATF en het best mogelijke resultaat krijgen. $14,95 vs. OEM.

Onthoud dat we deze ZF 8 Speeds al sinds 2012 doen... al 8 jaar dit jaar en nul problemen.

We hebben ook 5HP- en 6HP-transmissies in de BMW- en Audi-voertuigen gedaan gedurende 14 jaar... en nogmaals... nul problemen en eigenlijk veel betere, soepelere prestaties uit deze units. :bigthumb:

Groeten,
Brian
BND Automotive LLC:driving:
440-821-9040
www.bndautomotive.com
Forum Vendor voor 9 jaar!
 
#27 ·
Doen vloeistoffabrikanten wat jullie Brian vragen? Ik haat niet, ik vraag het eigenlijk.
Nee, het is een eerlijke vraag. En ik persoonlijk heb geen idee, want ik heb nog nooit een auto met garantie gehad. Ik wilde alleen maar duidelijk maken dat dit niet ging over claims over wat de BND-vloeistof kan doen, maar over het wat-als-scenario met betrekking tot garanties.

Ik zou alleen maar kunnen gokken dat alle bulkcarriers certificeringen of labels of hoe ze ook heten hebben die voorschrijven dat ze aan de eisen voldoen/overtreffen en dat zou het argument zijn dat iemand aan Mopar zou laten zien in het geval dit scenario zich zou ontvouwen in een strijd om de garantie te herstellen.

Hoewel dit scenario zeldzaam is/zou zijn, is het een legitiem idee en een legitieme vraag. Zoals gezegd, een man verloor veel tijd omdat Chevy besloot dat een Catch can de reden was waarom zijn gloednieuwe camaro een oliepompstoring had. Niet de dealer, maar GM Direct. Voor sommige mensen is dat een enorme klap op een nieuwe auto. Ik heb nooit gelezen of de mensen die hem de CC verkochten hem zouden helpen om hem bij te staan en deze absurde verklaring van mislukkingsoorzaak of niet te bestrijden. Voor zover ik weet, is hij opgelicht. Kortom, het gaat er niet om wat ik denk, wat jij denkt, wat BND denkt, het komt neer op wat Mopar (FCA) denkt. En als het gebeurt, welke kennis, routes en informatie heeft een persoon die iets van de fabriek aan zijn auto verandert wanneer de fabrieksgarantie van toepassing is.

Vanuit het oogpunt van de klant vind ik het eerlijk om te willen weten of de leverancier er zou zijn om een garantieslag te winnen tegen een dubieuze diagnose of gewoon te beweren dat het wordt verkocht als een prestatieverbeterende aftermarket-vloeistof die de criteria op basis van specificaties overtreft, en dat de gebruiker begrijpt dat de genoemde leverancier niet verantwoordelijk is voor claims van storingen die direct of indirect verband houden met het verkochte product op basis van het gebruik ervan.
 
#30 · (Edited)
Dus in principe mogen er GEEN AFTERMARKET-VLOEISTOFFEN worden gebruikt, niemand anders dan de dealer mag de service uitvoeren, voor de helft van de zaak kun je beter niet eens je motorkap openen, want de dealer kan je garantie ongeldig maken als je dat wel doet? Ik weet niet zeker of ik begrijp waarom er ĂĽberhaupt aftermarket vloeistofbedrijven bestaan of zouden kunnen bestaan als dit het geval is.

Er klinkt iets niet goed aan dit alles voor mij. Ik was vroeger manager bij Advance Auto en in al mijn jaren dat ik daar werkte of als ASE-gecertificeerd meestertechnicus, heeft geen enkele klant me ooit verteld hoe een fabrikant hun garantie weigerde vanwege het gebruik van olie A in plaats van olie B. Zelfs Quaker Cake!

IDK, ik moet wel iets missen van wat sommigen hier zeggen.

Ik weet van de catch can dude, maar om eerlijk te zijn, heeft Dodge de garantie van een Hellcat-eigenaar ongeldig verklaard vanwege een K&N drop-in luchtfilter.

Tot slot een uitdaging voor jullie beiden!

Mr.Brian, kunt u bewijzen dat uw product voldoet aan of beter is dan OEM Mopar ZF-vloeistof?

Mr.Ritz, kunt u bewijzen dat de ZF-transmissievloeistof die door BND op de markt wordt gebracht en verkocht, NIET voldoet aan of beter is dan OEM Mopar ZF-vloeistof?

Bedankt allebei, want ik weet ZEKER dat jullie allebei laboratoriumtestresultaten hebben om jullie beweringen te bewijzen.
 
#31 ·
Dus dan zouden er in principe GEEN AFTERMARKET VLOEISTOFFEN gebruikt moeten worden, niemand behalve de dealer kan de service uitvoeren, de helft van de zaak, je kunt beter niet eens je motorkap openen, want de dealer kan je garantie ongeldig maken als je dat wel doet? Ik weet niet zeker of ik begrijp waarom er ĂĽberhaupt aftermarket vloeistofbedrijven bestaan of zouden kunnen bestaan als dit het geval is.


Als je alles zou lezen behalve wat je wilt, zou je zien dat ik heb geschreven dat schap producten de certificeringen/labels hebben die aangeven dat ze voldoen aan de eisen van de vloeistof waarvoor ze worden gebruikt. Dit is wat belangrijk is. Juridisch gezien zal een fles die door een fabrikant is geëtiketteerd en aangeeft dat deze voldoet aan de O.E.-eisen, veel beter presteren dan een fles vloeistof waarvan de verkoper aangeeft dat er in dit specifieke garantiescenario nooit en te nimmer een storing zal optreden. Er is geen controle over wat bedrijven als reden kunnen/zullen gebruiken om garantie te weigeren. Als er naar de onderhoudsgeschiedenis wordt gevraagd en mensen zeggen dat ik het zelf heb vervangen met deze vloeistof en deze geen certificering heeft die door hen (in dit geval Mopar) is goedgekeurd, dan kunnen ze het weigeren. De vraag is of BND de eigenaar in die situatie zal helpen bij het bewijzen dat de vloeistof aan de eisen voldoet en deze overtreft en niet de oorzaak van de storing was.


Iets klinkt niet goed aan dit alles voor mij. Ik was vroeger manager bij Advance Auto en in al mijn jaren dat ik daar werkte of als ASE-gecertificeerde master tech, heb ik nog nooit één klant gehad die me vertelde hoe een fabrikant hem garantie weigerde vanwege het gebruik van olie A in plaats van olie B. Zelfs Quaker Cake!


Gefeliciteerd. Ik was een manager op een lager niveau in de onderdelen en had een ASE in onderdelen. Persoonlijk betekenen ASE-certificeringen echter niets meer dan dat een persoon een test kan lezen en halen. Ik was erg teleurgesteld toen ik de mijne deed en naar anderen keek vanwege de eenvoud of het gemak van het vinden van antwoorden. Ik heb verschillende "master techs" gediagnosticeerd. Wat er echter toe doet, zijn techs met ervaring en ik ben altijd eerst naar hen gegaan. Iedereen kan ook online beweren dat hij een ASE Master Tech is. Zo simpel als typen. Niets persoonlijks, ik heb dit gewoon vaak gezien in forums die mechanische aspecten bespreken.


IDK, ik moet missen wat sommigen hier zeggen.

Ik weet over de catch can dude, maar om eerlijk te zijn, heeft Dodge de garantie van een Hellcat-eigenaar ongeldig gemaakt vanwege een K&N drop-in luchtfilter.

Nooit gelezen of K&N waarschuwingen of disclaimers had over zulke dingen. Moet misschien de volgende keer in de onderdelenwinkel een doos lezen. Ik vrees dat de garantieovereenkomst met dergelijke apparaten van alledaags tot hoger niveau steeds slechter zal worden naarmate autofabrikanten elke dollar beginnen uit te persen.


Tot slot een uitdaging voor jullie beiden!

Mr.Brian, kunt u alstublieft bewijzen dat uw product voldoet aan of beter is dan OEM Mopar ZF-vloeistof?

Mr.Ritz, kunt u alstublieft bewijzen dat de ZF-transmissievloeistof die door BND op de markt wordt gebracht en verkocht, NIET voldoet aan of beter is dan OEM Mopar ZF-vloeistof?

Dank u beiden, want ik weet ZEKER dat jullie beiden laboratoriumtestresultaten hebben om jullie beweringen te bewijzen.


Mijn vraag/argument, zoals ik het begrijp, is niet of het eraan voldoet of het overtreft. Of BND de nodige informatie en ondersteuning zal verstrekken in het geval dat XX man vloeistof krijgt, ervan geniet, het goed werkt, de transmissie sterft - de onderhoudsgeschiedenis wordt gevraagd, bewijs van onderhoud met BND-vloeistof wordt gerapporteerd en FCA zegt: whoa, ze zijn niet door ons goedgekeurd, garantie geweigerd. Ik herhaal, het gaat niet om de vloeistof, het gaat erom hoe dit van invloed kan zijn op de zeldzame kans op garantie. Ik heb het een keer in de werkplaats gezien waar Chrysler de garantie op de transmissie weigerde omdat de laatste service dex/merc als gebruikte vloeistof vermeldde. Het kon ze niet schelen dat de zonnering was uitgevallen. Verkeerde vloeistof = Geen garantie.
 
#35 ·
CE9311, doe rustig aan man, ik gaf niemand onzin.

https://goo.gl/images/YuZg5P

Dus wees niet boos, meneer.
Dat is het probleem Mango, ik geef precies het soort houding terug dat uit je woorden wordt geĂŻnterpreteerd en jij wordt ook boos. Ik heb dit al eerder besproken over hoe context verloren kan gaan en zo. Misschien bedoelde je het tegen Ritz die hier wat meer emotie in heeft dan ik, want het kan me niet schelen over de vloeistof. Ik zou me voorstellen en aannemen dat het prima voldoet en zelfs overtreft, ik wil gewoon weten hoeveel BND achter hun vloeistoffen staat, verder dan "woorden". En eerlijk gezegd is dat niet beantwoord. Als ze dat doen, is dat meer dan veel. Als ze in zo'n geval geen hulp aanbieden, dan geldt dat voor de meeste aftermarket-dingen en betekent het eigenlijk niets slechts IMO. Zoals mijn B&M Trans Pan. Ik weet zeker dat ik heb gelezen dat ze geen verantwoordelijkheid nemen voor iets dat misgaat na de installatie, omdat het aan de installateur en de eigenaar is om de voordelen en risico's af te wegen.
 
#38 · (Edited)
Ik ben het met je eens Ritz, en ik heb net geleerd dat hij de reden is voor het bestaan van dit forum.
Dus ik zal je "altijd ongewenst inspringen" zien en ik zal je "Ik heb dit forum gesteund, dus bedankt"
Onze berichten zijn misschien ongewenst door sommigen en toch gewaardeerd door zoveel meer mensen die niet willen worden afgeblaft als ze bij ons kopen.

Brian
 
#36 · (Edited)
CE9311, Hoeveel staat ELKE fabrikant van vloeistoffen achter zijn producten? Stellen jullie deze vragen ook aan een vertegenwoordiger van Pennzoil of Mobil 1? Zo niet, waarom niet?

Brian heeft zojuist de specificaties gepost en ik geloof dat het niet de eerste keer is dat hij dat heeft gedaan. En kijk eens aan, ze voldoen aan of overtreffen de specificaties die door Mopar worden vereist.

Dus zoals iemand beroemd ooit zei: "Wat is het probleem?"

P.S. Je hebt van mij precies dezelfde behandeling gekregen als je mij hebt gegeven, net als de meme zegt. Als je deze behandeling niet leuk vindt, stel ik voor dat je de jouwe verandert. Als je meer in mijn woorden leest dan ik schrijf, is dat niet mijn schuld. Ik zou willen voorstellen dat als je eigen houding ten opzichte van anderen niet zo slecht en confronterend was, je niet automatisch zou aannemen dat de antwoorden van anderen zo bedoeld zijn. Een glas half leeg bekijken is niet de beste manier om de wereld te bekijken.
 
#39 ·
CE9311, Hoeveel staat ELKE vloeistoffabrikant achter zijn producten? Stel je deze vragen ook aan een vertegenwoordiger van Pennzoil of Mobil 1? Zo niet, waarom niet?

Als ik er een zou ontmoeten, zou ik zeggen dat ik een auto onder garantie heb. Dan zou ik hoogstwaarschijnlijk gecertificeerde of goedgekeurde vloeistoffen gebruiken. Deze jongens hebben het op de fles staan. Dat is het idee dat het eraan voldoet en FCA zou het moeilijk hebben om ertegen te argumenteren.


Brian heeft net de specificaties gepost en ik geloof dat het niet de eerste keer is dat hij dat heeft gedaan. En kijk eens aan, ze voldoen aan of overtreffen de specificaties die door Mopar worden vereist.


Hoe weet je dat ze voldoen of overtreffen? Ik zie geen vergelijking van FCA-vloeistof? Het kan me niet schelen, want dit is niet mijn vraag.



Dus zoals iemand beroemd ooit zei: "wat is het probleem?"

P.S. Je hebt van mij precies dezelfde behandeling gekregen als jij mij hebt gegeven, net als de meme zegt. Als je deze behandeling niet leuk vindt, stel ik voor dat je de jouwe verandert. Als je meer in mijn woorden leest dan ik schrijf, is dat niet mijn schuld. Ik zou willen voorstellen dat als je eigen houding ten opzichte van anderen niet zo slecht en confronterend was, je niet automatisch zou aannemen dat de antwoorden van anderen zo bedoeld zijn. Een glas half leeg bekijken is niet de beste manier om het te bekijken.
Vanaf het allereerste begin heb je anderen kleinerend behandeld en ze kinderen genoemd in dit soort discussies. Je kunt je op dat hoge paard zetten, maar ik zal je aanspreken met de rest van ons die je zo gemakkelijk aanspreekt. Ik heb geprobeerd aardig te schrijven en je wordt altijd humeurig en leest in wat in je behoeften past. Ik schreef de eerste keer heel aardig over vloeistoffen die je in schappen vond met de etikettering/certificeringen in relatie tot zijn gebrek daaraan en je negeerde het volledig in je antwoord en riep in een sarcastische, zo niet brutale toon: NIEMAND MAG WORDEN GEBRUIKT, OPEN JE MOTORKAP NIET MENSEN. OMG.


Als je tijd in een onderdelenwinkel had doorgebracht, zou je ook weten en mensen hebben gehad die je vroegen naar de juiste vloeistof en mensen die zich zorgen maakten over hun garantie en wat het label betekent. Ik heb het maar 3 jaar gedaan en ik weet dat dit een wekelijkse vraag was en ik heb mijn best gedaan om ze correct te beantwoorden.



Uit deze discussie en het gebrek aan direct antwoord lijkt het erop dat BND, zoals de meeste aftermarket-artikelen, geen verantwoordelijkheid neemt voor eventuele storingen die kunnen optreden bij het gebruik van zijn vloeistof en niet wettelijk aansprakelijk is om personen die de vloeistof gebruiken te vertegenwoordigen of te assisteren bij een garantieclaim. Dit is op geen enkele manier een slechte zaak, aangezien de meeste artikelen hetzelfde idee hebben.
 
#42 ·
CE9311, Knuffels en kusjes terug voor jou, stoere vent! LMFAO!

Blijf de lasterlijke opmerkingen maken, ik kan niet wachten om de 71GTX-behandeling verspreid te zien.
Niet erger dan jij.




Verschil, ik koop zijn producten niet.




En ik maak geen threads waarin ik zeg dat ik wegga.
 
#58 ·
Ik vraag me af waarom de 8-versnellingsbak kortere vloeistofwissels heeft dan de NAG1 5-versnellingsbak? Voor de 5-versnellingsbak vervangt u de vloeistof pas na 50.000 mijl als u uw voertuig gebruikt voor een van de volgende doeleinden: politie, taxi, wagenpark, off-road of frequent aanhangeren. Anders wordt het aanbevolen bij 120.000 volgens mijn handleiding.
 
#59 ·
Ik vraag me af waarom de 8-versnellingsbak kortere vloeistofwissels heeft dan de NAG1 5-versnellingsbak? Voor de 5-versnellingsbak vervang je de vloeistof pas na 50.000 mijl als je je voertuig gebruikt voor een van de volgende doeleinden: politie, taxi, wagenpark, off-road of frequent aanhangwagen trekken. Anders wordt het aanbevolen bij 120.000 volgens mijn handleiding.
De communicatie die we van ZF hebben, zegt 80.000 km tot 120.000 km (49.709 mijl tot 74.564 mijl)

Image


Het is onze veronderstelling dat Mopar ze pas wil aanraken ver na de garantieperiode. In het verleden werden 60.000 mijl aanbevolen en niet lang daarna leken de transmissies problemen te hebben. Mopar kwam altijd met "hulp" door ofwel de arbeid of de onderdelen of beide te betalen net na de garantie. Ze willen ervoor zorgen dat 100.000 mijl zo ver mogelijk van de 60.000 mijl garantie ligt, zodat er geen hulp wordt geboden. Het geeft ze ook een lager kosten van eigendom nummer in de EPA-gids als je de transmissievloeistof, het differentieel of de koelvloeistof niet vervangt voor 100.000 mijl. Het is voor CAFE en EPA en niet voor een lange levensduur. Wie geeft er na 60.000 mijl om....koop een nieuwe etc. mentaliteit van hen.

Als je in de unit kijkt, komt de vloeistof eruit als zwart, korrelig water. Veel van de modifiers zijn gaar en de magneten zijn bedekt met spanen bij 50k.

Daarom raden we niet meer dan 50k aan, terwijl we de modifiers in de vloeistof verhogen en de temperatuurbestendigheid met 200 graden verhogen om normaal rijden en high performance gebruik aan te kunnen zonder enige degradatie in prestaties en tegelijkertijd de interne onderdelen te beschermen. :bigthumb:

Met vriendelijke groet,
Brian
BND Automotive LLC:driving:
440-821-9040
www.bndautomotive.com
Forum Vendor voor 10 jaar!
 
#60 ·
De NAG1 5-versnellingsbak heeft een aanbeveling van 120.000 mijl als deze niet zwaar belast wordt. Dat zijn veel kilometers voor een transmissie. De meeste mensen verkopen de auto voordat die grens wordt bereikt en de arme man die hem koopt, vervangt waarschijnlijk de vloeistof niet.
 
#64 ·
De NAG1 5-versnellingsbak heeft een aanbeveling van 120.000 mijl als deze niet zwaar belast wordt. Dat zijn veel mijlen voor een transmissie. De meeste mensen verkopen de auto voordat dat bereikt is en de arme man die hem koopt, vervangt hoogstwaarschijnlijk de vloeistof niet.
Ik heb me nog nooit prettig gevoeld bij zoveel transmissievloeistof. Omdat we ATF+4 maken en dit omzetten in ++ IIA-vloeistof voor hogere temperaturen en 18% meer wrijvingsmodificatoren, adviseer ik nog steeds niet meer dan 60.000 mijl voor de vloeistof en 50.000 als de transmissie regelmatig wordt gebruikt voor races. Zoals Flattop op de Challenger Forums die een 5.7L Hemi V8 Supercharged heeft en de hele dag 11.20's rijdt. Dat deed hij 20.000 mijl lang constant op de baan.

Hij schreef me wat hij deed:

https://www.chargerforums.com/forums/showthread.php?t=155876

We maken het ook voor de mods die je hebt en de impact die het heeft. Ze zijn allemaal uniek en helemaal niet kant-en-klaar!:bigthumb:

Groeten,
Brian
BND Automotive LLC:driving:
440-821-9040
www.bndautomotive.ocm
Forum Vendor sinds 10 jaar!
 
#61 · (Edited)
Nogmaals, ik zal de hatelijke opmerkingen van onze verkoper negeren. Mijn opmerking over mijn persoonlijke, zorgeloze levensstijl met garantie is dat ik al naar de "duistere kant" ben gegaan door Rotella T6 5W-40 in mijn motor te gebruiken. Duidelijk niet wat FCA aanbeveelt, maar ik ben er gerust op gebaseerd op de andere certificeringen die het heeft en ik had nogal wat over van mijn Audi A8L onderhoud. Het verschil hier is dat de kosten van het plaatsen van een nieuwe motor in mijn auto niet eens statistische ruis in mijn financiële situatie zouden introduceren. Dat is waarschijnlijk niet het geval voor veel mensen.

Best,
 
#62 · (Edited)
#65 ·
Ik heb net gemerkt dat Valvoline's MaxLife synthetische ATF ook beweert compatibel te zijn met ZF LifeGuard 8 vloeistof.

https://www.valvoline.com/our-products/automatic-transmission-products/maxlife-multi-vehicle-atf

Productinformatieblad:

https://sharena21.springcm.com/Publ...18452/9e447451-fe75-e711-9c10-ac162d889bd3/3fa3136a-09bd-e711-9c12-ac162d889bd1

Gallon jerrycans verkrijgbaar bij Walmart voor minder dan $20.

Beste,
Ja, Valvoline Max Life is al lange tijd op de markt en sommige mensen hebben het gebruikt als een goedkoop alternatief voor de OEM-vloeistoffen. Compatibel is niet gecertificeerd voor. Amsoil is ook compatibel en ze hebben dezelfde problemen. Flex fuel-voertuigen kunnen E85 gebruiken, maar er is een verschil tussen wat je kunt doen en wat je zou moeten doen!

Het is echter niet bekend over de delaminatieproblemen met de koppelingen en de afdichtingsproblemen die het na een tijdje in het systeem bevordert.

(Delaminatie is een faalwijze voor composietmaterialen en staal. In gelamineerde materialen kunnen herhaalde cyclische spanningen, impact, enzovoort ervoor zorgen dat lagen scheiden, waardoor een mica-achtige structuur van afzonderlijke lagen ontstaat, met aanzienlijk verlies van mechanische taaiheid.)

Veel mensen die de Maxlife hebben gebruikt, hebben me verteld over het vernieuwen van de transmissie en naar ons toe gekomen om onze QB ZF ATF Racing Fluid te krijgen en me te vertellen om anderen hiervoor te waarschuwen, aangezien ik een veel grotere stem heb in deze zaken.

Ga ervoor Ritz! ;)

Groeten,
Brian
BND Automotive LLC:driving:
440-821-9040
www.bndautomotive.com
Forum Vendor sinds 10 jaar!