Charger Forums banner

Bougies voor mijn 3.6?

33K views 27 replies 9 participants last post by  Ohcdoug  
#1 ·
Ik heb een 2018 Dodge Charger SXT Plus met een 3.6 Pentastar V6.

Hij nadert de 85.000 mijl.

Het is tijd voor mij om de bougies te vervangen - de bougie van het merk Mopar kost $17,17 per stuk (rockauto.com). Ik wil geen $17 per bougie uitgeven. Is er een alternatief merk dat ik voor mijn auto kan gebruiken? Ik wil geen iridium, platina, etc. Ik denk niet dat ze erg goed zullen werken voor de Pentastar-motor. Ik denk aan goede oude Champion koperen bougies. Ik ben op zoek naar OEM-achtige bougies.

Ik heb een 2000 Jeep Grand Cherokee met een 4.0L motor (straight six-cylinder). Deze motor gebruikt Champion koperen bougies. Ze werken erg goed. Ik heb gehoord dat sommige mensen dure (edelmetaal) bougies hebben geïnstalleerd en ernstige problemen met de motor hadden. Daarom ben ik bezorgd over het plaatsen van het JUISTE type bougie voor mijn Charger met 3.6 V6.

Oh, welk merk pakking raad je aan voor het inlaatspruitstuk? Mopar of Fel-Pro? of ??

Wat is het koppel voor het vastschroeven van het spruitstuk op het bovenste deel van de motor?

BEDANKT

#2 ·
MadMax:
De OEM-bougies zijn beoordeeld op 100.000 km. Is er een rijgedrag of een ander probleem waardoor u denkt dat ze versleten zijn? Ik gebruik graag de OEM-specificatie bougies in mijn voertuigen. Champion Coppers zijn goede bougies, maar niet echt verder dan 50.000 km. Dodge specificeert dat ze rond de 30.000 km moeten worden vervangen. Als je rondkijkt, kun je misschien iets beter krijgen dan $ 17 per stuk, maar er zijn er maar 6. $ 100 voor bougies per 100.000 km is niet slecht.
Vergeet niet, de Hemi heeft 16.

Don

#5 ·
MadMax:
De OEM-bougies zijn beoordeeld op 100k. Is er een rijgedrag of een ander probleem waardoor u denkt dat ze versleten zijn? Ik gebruik graag de OEM-specificatie bougies in mijn voertuigen. Champion Coppers zijn goede bougies, maar niet echt verder dan 50k. Dodge specificeert dat ze rond de 30k moeten worden vervangen. Als je rondkijkt, kun je misschien iets beter krijgen dan $17 per stuk, maar er zijn er maar 6. $100 voor bougies per 100k is niet slecht.
Vergeet niet, de Hemi heeft er 16.

Don
Ik heb een lichte aarzeling opgemerkt tijdens het accelereren. Ik wist dat het de bougies waren. Bedankt voor je advies. Ik ga voor OEM voor $17 per bougie. Het zou het waard moeten zijn.

#6 ·
Houd je aan de Mopar SP149125xx bougies. Sommigen gebruiken Champion en anderen NGK. Ik heb gehoord dat een enkeling klaagt over pingelen met NGK. Gezien de hoeveelheid werk om bougies te vervangen op de 3.6 zou ik bij OEM blijven.

Neem geen Felpro-set afdichtingen voor het bovenste inlaatspruitstuk. Koop een set van Mahle. Wat het koppel betreft, dat weet ik niet en wil ik je niet misleiden, dus misschien kun je wat Google-onderzoek doen of een servicehandleiding raadplegen.

En terwijl je het onderhoudsschema van 100.000 uitvoert, wat is dan je plan voor de PCV-klepinspectie die tegelijkertijd moet worden uitgevoerd?
Ik ga voor de Mopar bougies en Mahle pakkingen. Bedankt voor je advies.

PCV? Daar heb ik nog nooit over nagedacht, maar het is een goed idee om het te inspecteren. Ik zal het schoonmaken en hergebruiken. Het is een heel eenvoudige klep. Ik zal ervoor zorgen dat deze niet verstopt is of bedekt is met vet.

#9 ·
#10 ·
Madmax:
Controleer het dubbel, maar ik vind een set van zes Mopar SP1492125AE bougies op deze link voor $79.

Trouwens, het lijkt erop dat er een AF-versie is die deze AE-versie heeft vervangen.

Don

Mopar heeft hun merk 3.6 bougies in de loop der jaren talloze keren vervangen, aangezien de 3.6 is gekoppeld aan ESS dat bij elk rood licht stopt en start, en de toevoeging van eTorque, etc. Hetzelfde geldt voor de bougiespeling die kan variëren van .040 tot 044. Er varieert veel te veel met de 3.6L van toepassing tot toepassing (auto vs. vrachtwagen vs. Jeep)

Ik vind het persoonlijk het beste om naar de dealer te gaan en precies te krijgen wat ze voor de auto laten zien. De nieuwste bougie voor mijn Jeep kost $19 per stuk. Een flinke prijs, maar gelukkig zijn er maar 6 bougies nodig.

De stomme prijs gaat samen met het stomme ontwerp dat demontage vereist om de passagiersbank te vervangen.

#12 ·
Het andere punt, madmax99, is het koppel van de bougie. De 3.6 gebruikt een 12 mm bougie, geen 14 mm bougie. De 12 mm bougie is gevoelig voor schade, wat de warmtegraad kan beïnvloeden. Zorg er dus voor dat u deze volgens de specificaties aandraait.

#15 · (Edited)
Met dank aan @krautmaster. Als je de zoekbalk bovenaan je scherm gebruikt, kun je bijna alles op dit forum vinden. Bijna alles is wel eens besproken.

Correcte specificatie is 71 inch pond / 8 NM / 6 ft lbs.
Image

Image

Dit kan ook helpen:
Image

• Like
Reactions: madmax99
#16 ·

Het is tijd voor mij om de bougies te vervangen - de bougie van het merk Mopar kost $17,17 per stuk (rockauto.com). Ik wil geen $17 per bougie uitgeven. Is er een ander merk dat ik voor mijn auto kan gebruiken? Ik wil geen iridium, platina, etc. Ik denk niet dat ze erg goed zullen werken voor de Pentastar-motor. Ik denk aan de goede oude Champion koperen bougies. Ik ben op zoek naar bougies die op OEM lijken.

Ik heb een 2000 Jeep Grand Cherokee met een 4.0L motor (zescilinder in lijn). Deze motor gebruikt Champion koperen bougies. Ze werken erg goed. Ik heb gehoord dat sommige mensen dure (edelmetaal) bougies hebben geïnstalleerd en ernstige problemen met de motor hadden. Daarom ben ik bezorgd over het plaatsen van het JUISTE type bougie voor mijn Charger met 3.6 V6.

Oh, welk merk pakking raad je aan voor het inlaatspruitstuk? Mopar of Fel-Pro? of ??

Wat is het koppel voor het vastschroeven van het spruitstuk op het bovenste deel van de motor?

BEDANKT
Verdomme, $17 dollar is veel geld voor ÉÉN bougie 😭😭

#25 ·

Het is tijd voor mij om de bougies te vervangen - de bougie van het merk Mopar kost $17,17 per stuk (rockauto.com). Ik wil niet $17 per bougie uitgeven. Is er een alternatief merk dat ik voor mijn auto kan gebruiken? Ik wil geen iridium, platina, etc. Ik denk niet dat ze erg goed zullen werken voor de Pentastar-motor. Ik denk aan de goede oude Champion koperen bougies. Ik ben op zoek naar OEM-achtige bougies.

Ik heb een 2000 Jeep Grand Cherokee met een 4.0L motor (straight six-cylinder). Deze motor gebruikt Champion koperen bougies. Ze werken erg goed. Ik heb gehoord dat sommige mensen fancy (edelmetaal) bougies hebben geïnstalleerd en ernstige problemen met de motor hadden. Daarom ben ik bezorgd over het plaatsen van het JUISTE type bougie voor mijn Charger met 3.6 V6.

BEDANKT
Ik zou vasthouden aan iridium bougies vanwege het feit van een betere brandstof kilometerstand en motorprestaties. Ik doe de mijne, samen met Mopar bobines, nieuwe MAP sensor, waterpomp, aluminium koelvloeistof uitlaat, aluminium thermostaat en behuizing, riem, riemspanner en riemschijf. Alle nieuwe radiatorslangen. Het POC plastic kachelslang "T"-stuk eruit snijden en vervangen door een metalen "T"-stuk van de bouwmarkt (1"x1"x1/2"). Een complete koelsysteem spoelen en vullen. De inlaatklep schoonmaken. Alle 75W-140 differentieelvloeistof aftappen en opnieuw vullen. De NAG1 transmissievloeistof aftappen door de carterpan te stoppen. De oliecarterpan uitboren en een aftapplug installeren. Spuit ondercoating op de bodem van de carterpan. Plaats een nieuwe carterpakking en schroef deze vast met 71 in lbs. en vul opnieuw met Valvoline ATF+4 vol synthetische transmissievloeistof. En gebruik een peilstok meetgereedschap erop bij 160°F-165°F per de specificatietabel die bij de peilstokmeter wordt geleverd (60 mm-65 mm op de stok) en hij is vol en klaar voor nog eens 120.000 + mijl. Misschien een auto van 250.000 tot 350.000 mijl of meer.
Dus GA NAAR EBAY en BESTEL EEN SET MOPAR IRIDIUM BOUGIES MET ONSTEKINGSSPOELEN (CHAM PION BOUGIES en CHRYSLER ONSTEKINGSSPOELEN die fabrieksonderdelen zijn voor $120,00 zoals ik deed) oké!!!!

#26 ·
Onderste spruitstukbouten (als u de waardeloze plastic oliefilterbehuizing vervangt door EEN ALUMINIUM - ik heb een SKP met oranje dop geplaatst - DORMAN heeft problemen met zijn oliekoeler en O-ringen). 106 in lbs. Bovenste spruitstuk inlaatbouten koppel - 89 in lbs. oliekoeler behuizingsbouten - 106 in lbs. koelvloeistofpijp crossover uit - 96 in lbs, thermostaat behuizingsbouten - 108 in lbs. Bougies 10 tot 13 ft lbs (deze keer niet in inch pond gegeven, oké).