Moet je de pcm flashen? Want ik heb de swap net gedaan en ik krijg de motor niet aan de praat
Nee, zolang de PCM voor je auto is. VIN # moet overeenkomen. Als je de computer hebt verwisseld, werkt hij niet zonder dat de VIN# erin is geprogrammeerd. De originele 2.7 computer werkt tijdelijk wel, maar zal arm lopen en codes gooien. Je moet echt de juiste 3.5l bedrading gebruiken voor jouw bouwjaar auto.
Jaren door elkaar gooien zal zeker problemen veroorzaken. 2007 was zijn eigen jaar en de startmotor was anders bedraad. Het is een bedrading en dynamo alleen voor 2007. Inlaat is ook specifiek. Dit is meestal het probleem met geen start.
Het andere probleem is de massadraad van de achterste veerpootbrug aan de passagierskant naar de transmissiebout/stud. Het is gemakkelijk om te vergeten die weer aan te sluiten, omdat hij verborgen is. Er zijn verschillende kleine draden die aan beide veerpootbrug studs worden geaard. Zorg ervoor dat ze allemaal zijn aangesloten. De hoofdaardedraad is een dikke, zware zwarte accukabel. Het is de hoofdaarde voor de motor. Als je de bedrading hebt verwisseld, zorg er dan voor dat de accukabel is aangesloten en vastzit in de wielkast aan de passagierskant. Sommige modellen hebben een andere startmotor/dynamo bedrading. Sommige hebben slechts één kabel die naar de startmotor loopt en dan wordt de dynamokabel erin gelast in de kabelboom in het midden van de motorkabelboom boven de transmissie. Andere hebben twee afzonderlijke kabels die bij de startmotor in elkaar passen en daar vastgeschroefd worden. Controleer welke je hebt. Kijk naar je oude kabelboom. Mogelijk moet je de accukabel van de oude kabelboom naar de nieuwe verplaatsen als het het onafhankelijke type is.
Zorg ervoor dat de startrelaisdraad op de startmotor is aangesloten. Het is gemakkelijk te missen omdat het moeilijk te zien en te bereiken is. Soms raken ze beschadigd of breken ze door de hitte. Ik heb er al verschillende moeten repareren. Je kunt proberen het startrelais te overbruggen om te zien of hij op die manier start. Deze test voor de relaisdraadaansluiting en als je een goede accu + en accu - aansluiting hebt.
Het gebruik van een 2.7l kabelboom is meestal een puinhoop, ook al zitten ze dicht bij elkaar, dingen goed omleiden en aarde en condensatoren goed aansluiten kan een nachtmerrie zijn als je niet weet wat je doet. Zelfs dan is het twijfelachtig.
Je zit zo ongeveer vast aan de 2.7l computer, tenzij je een goede programmeur kent, omdat een 3.5l computer is ingesteld voor ABS. 2.7l auto's hadden zelden ABS. Dus een 3.5l computer zal de auto laten draaien, maar je verliest de snelheidsmeter en cruise control omdat de computers de snelheidssensor op verschillende plaatsen zoeken.
Er is maar één fabrieksopstelling die dit goed laat werken en alleen in bepaalde jaren. Of je moet de 2.7l computer op maat afstellen voor de 3.5l brandstofaanpassingen.
Ik heb 2 4.0l swaps en 1 3.5l swap gedaan, allemaal in verschillende jaren. Ik heb bijna elk scenario doorgemaakt dat je je kunt voorstellen om dit te laten werken. De best lopende setup was een 4.0l in een 2008 300. Het zou RT's een run voor hun geld geven.