Charger Forums banner
21 - 40 of 60 Posts
Volgens mij had hij twee identieke stekkers omgedraaid op de transmissie. Hij kreeg ook de juiste bedrading voor de auto en verwisselde de uiteinden voor de dynamo. Hij heeft het hierboven gepost. Je kunt niet knoeien met de auto's van tegenwoordig.
dank je wel Ik zag dat en heb het probleem opgelost, maar nu lees ik een nokkenassensorcode en de auto staat in de noodloop, slechts de helft van de motor slaat aan en slechts de helft van het gas, maar de nokkenassensor is nieuw en correct bedraad. Advies.

Ten eerste, wat is de code? Dat maakt een enorm verschil. Het is niet "limo mode" maar "limp mode". Limp mode wordt meestal alleen geactiveerd als er problemen zijn met de transmissie.
Ik gok dat er iets mis is met de distributieriem. Overgeslagen, tanden missen, nokkenas niet synchroon. 12V wordt constant aan alle spoelen geleverd. De PCM aardt ze allemaal om ze te laten vonken.
Als je het "opnieuw bedraad" hebt, kan dat ook een probleem zijn. 1) Je kunt draden niet zomaar aan elkaar draaien. Ze moeten correct gesoldeerd en met krimpkous afgewerkt worden. 2) Als je een andere sensor gebruikt dan de sensor die origineel bij de PCM hoort, kan dat een ander probleem zijn.
Ik ben hier momenteel mee bezig. De 2005-2006 3.5's en de 2.7's gebruiken een grote, dikke stekker. Als je naar het uiteinde van de stekker kijkt, zijn de draadnummers 3-2-1.
1=yl/pk 5v voeding,
2=db/dg sensor aarde, K900
3=db/by sensorsignalen K44
Op de kleinere connector, 2007-2010 met de 3.5l, is de connector hetzelfde als de krukassensorstekker. De bobine-connectoren zien er bijna identiek uit, maar een groef in de stekker zit op een andere plek. De draadnummering is hetzelfde, 3-2-1, maar het draadgebruik kan omgekeerd zijn.
1=yl/ok 5v voeding (hetzelfde als hierboven)
2=db/dg sensor aarde (circuit K900)
2=db/gy sensorsignaal (circuit K44)
3=db/dg sensor aarde (K900)
3=db/gy sensorsignaal (K44)
Positie 2 & 3 kunnen blijkbaar omgekeerd worden. Ik weet niet zeker wat het protocol was. Je zou dit moeten matchen met waar de PCM oorspronkelijk naar op zoek was, vergeleken met de sensor die je hebt. Je zou kunnen proberen de twee draden om te wisselen en te kijken wat er gebeurt. Hopelijk is de PCM niet defect.
De beste methode is om een voltmeter op de stekker te gebruiken om de aarde en de 5v voeding te controleren. De sensordraad kan worden getest door de aarddraad op de aardklem te houden en de positieve draad op de sensorklem te plaatsen. De stekker moet op de sensor aangesloten zijn. Je kunt testen bij je draadverbindingen of de connector back-proben. Je meter moet van 0v naar ongeveer 3v gaan als je de motor start of omdraait met een breekijzer. Elke keer dat hij een venster in de toongroep ziet, moet de waarde veranderen.

Sorry voor de typefout lol dus ik heb een 2009 Charger 3.5 motor in een 2008 Charger die een 2.7 had met een 4-versnellingsbak. De kabelboom kwam van een Chrysler 300 en heeft nu alle juiste aansluitingen. Nu heb ik de 3.5 pcm van een 09 Charger erin gezet en laten flashen. Ik krijg nog steeds een nokkenassensorcode, ook al heb ik ervoor gezorgd dat deze goed werkt.
De andere codes zijn: u1110, p0340, p2017, p0688, pp0685
Ik had ook de snelheidsmeter werkend met de originele pcm, maar nu niet meer.

Sorry voor de typefout lol dus ik heb een 2009 charger 3.5 motor in een 2008 charger die een 2.7 had met een 4-versnellingsbak. De kabelboom kwam van een Chrysler 300 en heeft nu alle juiste aansluitingen, nu heb ik de 3.5 pcm van een 09 charger erin gezet en laten flashen, ik krijg nog steeds een nokkenassensorcode, ook al heb ik ervoor gezorgd dat hij goed werkt.
de andere codes zijn: u1110, p0340, p2017, p0688, pp0685
Ik had ook de snelheidsmeter werkend met de originele pcm, maar nu niet meer
Typisch. Ik weet niet zeker waarom je een nokkenasfout krijgt.
Dit is een goede site om connectoren te vergelijken:
Vul het juiste jaar en de juiste carrosserie in. Wanneer de lijst verschijnt, zoek dan naar "modules-powertrain controls (C1)-black". Print het af en verander dan de jaren en print alle 4 af voor elk jaar: C1, C2, C3, C4. Vergelijk om te controleren of de draden identiek zijn.
Controleer ook C100. Ik heb een foto bijgevoegd. Ik heb pinnen 9 en 10 omcirkeld. Lijkt je probleem te zijn. Soms kan dezelfde pin worden gebruikt voor verschillende functies op verschillende configuraties. 2.7l gebruikt een lay-out, 3.5l een andere. Het lijkt erop dat pinnen #4 en #11 de alternatieve pinlocaties zijn. Match de draadkleuren met de carrosseriekant/motorkant. Je moet eerst de blauwe en rode pin-lock-inzetstuk eruit trekken. Ik denk dat het rode inzetstuk lipjes heeft die je met een goede punttang kunt vastpakken en eruit kunt trekken. Het blauwe inzetstuk vereist het gebruik van een scherpe mespunt of een draadsonde om het op te starten. Je moet dan de vergrendelingslip voor elke draad loslaten. De draadsonde-punt werkt hier goed voor.
08-10 zouden dezelfde kabelboom moeten zijn. Ik zal het bedradingsschema bekijken. Op alle codes behalve de Uxxxx-code lijkt het erop dat sommige draden niet overeenkomen. P2017 is voor het runner-ventiel. Je krijgt ook P1004. Dit komt omdat de 08-10 2.7l geen runner-ventiel gebruikt. Hoewel de 3.5l-motorkabelboom de draden heeft, heeft de carrosseriekabelboom voor de 2.7l dit niet. Er ontbreken twee draden in de C100-connector. Het is een rechthoekige zwarte stekker die in de veerpootbeugel net boven de veerpoot toren wordt gedrukt. De twee draden zijn de twee middelste draden. Eén is SRV-Control & SRV-Signal. Je mist ook de draden in de zwarte connector op de PCM. Pinnen #16 en #21. Je zult naar een sloopbedrijf moeten gaan en kabelbomen moeten halen of een connector op Ebay moeten kopen. Omdat je toch een computer nodig hebt, zoek dan naar een computer waarvan de draden zijn doorgesneden en de connectoren zijn achtergelaten. Een soort van twee vliegen in één klap. Ik heb extra draden voor beide die ik je zou kunnen sturen. Ik heb beide connectoren gekocht en gebruik ze voor swaps.
Nu, probleem met de snelheidsmeter. 90% van de meeste 2.7l-auto's hebben geen ABS. Dus ze zoeken naar de snelheidssensor op de wielen of ergens anders. 90% van de 3.5l-auto's had ABS omdat het auto's van een hoger niveau waren. De PCM zoekt naar de snelheidssensor in de ABS-eenheid die hij niet heeft. Dus geen snelheidsmeter of cruisecontrol.
De oplossing: laat iemand de snelheidssensor "tunen" waar hij moet zijn. Of koop een 2009 Challenger PCM voor een 3.5l, 4-versnellingsbak en geen ABS. Onderdeelnummer 68026433AK. Laat vervolgens je VIN erin programmeren. Je kunt je 3.5l- of 2.7l-PCM laten programmeren op het Challenger-onderdeelnummer als je een bron hebt. Exact dezelfde computers, alleen anders geprogrammeerd. Ik heb een man die het voor me doet. Heb er net een opgestuurd. Verwacht niet dat de dealer hier blij mee is. Ze zullen categorisch weigeren om een computer voor je auto te programmeren die niet het juiste onderdeelnummer heeft volgens de VIN. De meeste andere computerleveranciers zullen het ook niet doen. Sommige programmeurs zullen het doen voor $100 plus verzendkosten en je computer. Sommige winkels met een goede scanner kunnen het doen als ze correct worden overgehaald of als je een man kent die een man kent. :)

Attachments

Hallo mede LX-carrosserie-enthousiastelingen.. Ik heb mijn 2.7l uit mijn 2005 Dodge Magnum verwisseld met een 2010 3.5l. Dit is een zeer zware uitdaging geweest en ik ben graag bereid om hem te voltooien. Het is voor 95% voltooid.. hier is een lijst van alles wat tot nu toe is gekocht en betaald. Ik zal het uiteraard updaten als het klaar is en draait.. Als iemand nuttige tips heeft.. laat het me weten! bedankt allemaal Motorbeugel – Dodge-dealer – $116,00 Motorkabelboom & computer – $246,27- Dynamo kabelboom – Dodge-dealer – 13,35 HARMONISCHE BALANCER – $50 DISTRIBUTIEKETTINGDEKSEL - $25 AIRCO COMPRESSOR – 86,15 6 bobine pigtails - Dodge-dealer - $120 Thermostaathuis – Dodge-dealer - $35 V-snaar - $10 Nokkenaspositiesensor pigtail – Dodge-dealer - $28 Motor (2010 3.5l 40k mijl met alleen een inlaat zonder bouten) - Craigslist - $400 Motorbedrading diagnosekosten – Kerel op craigslist - $75 Motorinstallatie – Dronken kerel op craigslist (GROTE FOUT)- $800 Airco compressorslang - $?? Thermostaathuis slang - $?? Olie (MOBILE 1 VOLLEDIG SYNTHETISCH) + Filter - $32,00 Transvloeistof - $?? Koelvloeistof - $?? PCM Flash - $?? Bovenste inlaat - $?? Tot nu toe $1356,77 uitgegeven Bovenste en onderste radiatorslang - $40 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 05 2.7l Magnum met kapotte motor - $1400 Totaal tot nu toe - $2756 Als je vragen hebt of begeleiding nodig hebt, laat het me dan weten..
Moet je de pcm laten flashen? Want ik heb de swap net gedaan en ik heb geen starten van de motor

Moet je de pcm flashen? Want ik heb de swap net gedaan en ik krijg de motor niet aan de praat
Nee, zolang de PCM voor je auto is. VIN # moet overeenkomen. Als je de computer hebt verwisseld, werkt hij niet zonder dat de VIN# erin is geprogrammeerd. De originele 2.7 computer werkt tijdelijk wel, maar zal arm lopen en codes gooien. Je moet echt de juiste 3.5l bedrading gebruiken voor jouw bouwjaar auto.
Jaren door elkaar gooien zal zeker problemen veroorzaken. 2007 was zijn eigen jaar en de startmotor was anders bedraad. Het is een bedrading en dynamo alleen voor 2007. Inlaat is ook specifiek. Dit is meestal het probleem met geen start.
Het andere probleem is de massadraad van de achterste veerpootbrug aan de passagierskant naar de transmissiebout/stud. Het is gemakkelijk om te vergeten die weer aan te sluiten, omdat hij verborgen is. Er zijn verschillende kleine draden die aan beide veerpootbrug studs worden geaard. Zorg ervoor dat ze allemaal zijn aangesloten. De hoofdaardedraad is een dikke, zware zwarte accukabel. Het is de hoofdaarde voor de motor. Als je de bedrading hebt verwisseld, zorg er dan voor dat de accukabel is aangesloten en vastzit in de wielkast aan de passagierskant. Sommige modellen hebben een andere startmotor/dynamo bedrading. Sommige hebben slechts één kabel die naar de startmotor loopt en dan wordt de dynamokabel erin gelast in de kabelboom in het midden van de motorkabelboom boven de transmissie. Andere hebben twee afzonderlijke kabels die bij de startmotor in elkaar passen en daar vastgeschroefd worden. Controleer welke je hebt. Kijk naar je oude kabelboom. Mogelijk moet je de accukabel van de oude kabelboom naar de nieuwe verplaatsen als het het onafhankelijke type is.
Zorg ervoor dat de startrelaisdraad op de startmotor is aangesloten. Het is gemakkelijk te missen omdat het moeilijk te zien en te bereiken is. Soms raken ze beschadigd of breken ze door de hitte. Ik heb er al verschillende moeten repareren. Je kunt proberen het startrelais te overbruggen om te zien of hij op die manier start. Deze test voor de relaisdraadaansluiting en als je een goede accu + en accu - aansluiting hebt.
Het gebruik van een 2.7l kabelboom is meestal een puinhoop, ook al zitten ze dicht bij elkaar, dingen goed omleiden en aarde en condensatoren goed aansluiten kan een nachtmerrie zijn als je niet weet wat je doet. Zelfs dan is het twijfelachtig.
Je zit zo ongeveer vast aan de 2.7l computer, tenzij je een goede programmeur kent, omdat een 3.5l computer is ingesteld voor ABS. 2.7l auto's hadden zelden ABS. Dus een 3.5l computer zal de auto laten draaien, maar je verliest de snelheidsmeter en cruise control omdat de computers de snelheidssensor op verschillende plaatsen zoeken.
Er is maar één fabrieksopstelling die dit goed laat werken en alleen in bepaalde jaren. Of je moet de 2.7l computer op maat afstellen voor de 3.5l brandstofaanpassingen.
Ik heb 2 4.0l swaps en 1 3.5l swap gedaan, allemaal in verschillende jaren. Ik heb bijna elk scenario doorgemaakt dat je je kunt voorstellen om dit te laten werken. De best lopende setup was een 4.0l in een 2008 300. Het zou RT's een run voor hun geld geven.

Sommige 2006 Charger 2.7 jaar hadden 4-versnellingsbakken met 1 extra stekker (4 in plaats van 3). We bedraden het extra circuit met behulp van de draden van de originele 2.7-harnas in de vervangende harnas (verkregen van een sloopbedrijf) in de juiste plekken op de pcm-harnas, lijkt te werken behalve het brandstof trim probleem

2006 Chrysler 300 3.5 motor in een 2008 Dodge Charger met 2.7 motor plaatsen... krijg ik veel problemen?
Ja, je zult een hoop problemen hebben. 05-06 3.5l's gebruiken een ander blok dan 08-10's. Het AC-montagegat is anders. De computers zijn verschillende generaties, evenals de kabelboom. De nokkenassensor is ook totaal anders.
Je kunt het wel werkend krijgen, maar dan heb je de 06 AC-compressor en leidingen nodig, dan moet je 07-10 kleppendeksels vinden. Dan een 08-10 inlaat, kabelboom en PCM. De kabelboom moet de VLP-stekker op de transmissie hebben. De meeste hebben dat niet voor een 3.5l. Je kunt het toevoegen als je goed bent met bedrading. Het past prima op de transmissie en op de uitlaat. En daar eindigt het gemakkelijke gedeelte. Al het andere moet 3.5l-spul zijn. Verwarmingsslangen, luchtinlaat enz. Hopelijk heb je ABS, anders wordt dat een ander probleem. Je hebt ook een 3.5l PCM nodig voor een 08'10, zodat deze overeenkomt met de computer.
Het is geen plug-and-play situatie.

Ja, ik probeer uit te zoeken hoe ik zelf motoren kan verwisselen. Ik ben geen monteur, ik ben een achtertuinmonteur in de beginfase. Nou, ik probeer de motor van een 2006 Dodge Charger 3.5L te halen en in mijn 2007 Dodge Charger 2.7L te plaatsen. Wat ik probeer uit te zoeken is welke onderdelen ik nodig heb van de 2006 Charger en of het compatibel zal zijn, want toen ik de 2006 Charger kreeg, startte hij helemaal niet of sloeg hij niet aan. Ik dacht dat ik gewoon mijn ontsteking van mijn 2007 Charger kon gebruiken en dat alles perfect zou werken. Kunt u me alstublieft helpen met de volgende stap om deze auto af te krijgen?

Je hebt hier een Mellava Hess aan de hand. Je combineert computergeneraties, motormaten, AC-compressoren, motorbedrading, enz. 05-06's zijn op zichzelf vreemde motoren en bedrading. 07 is speciaal voor zichzelf met PCM, TIPM & kabelboom. Inlaten zijn ook verschillend, net als bobines. Als je ervaren bent, veel tijd en wat geld hebt, is het te doen. Maar voor een beginner zit je veel te diep. Zelfs met wat je hebt, heb je de juiste 07-kabelboom nodig, alleen 07 en bijpassende PCM. Dan moet het van een auto met 4 versnellingen zijn, met of zonder VLP-optie, afhankelijk van wat de 07-auto heeft. Oliepan moet ook voor een auto met 4 versnellingen op de 3.5l zijn. Je kijkt waarschijnlijk naar minimaal $200 aan onderdelen als je ze kunt vinden en zelf kunt verwijderen. Wat eigenlijk de enige optie is voor de kabelboom. Anders zit je in de prijsklasse van $500-1000. Het is geen eenvoudige plug-and-go-situatie. Het past wel, maar daar houdt het gemak op.

De motor en de transmissie passen erin, maar daar houdt het op. 07 is een eigen jaar voor de bedrading van de startmotor en de dynamo. De carrosseriebedrading voor de 06-computer is anders dan de 07-bedrading. Er is een systeem genaamd CANBUS dat verschillende computers met elkaar verbindt. 06 is gen3, 07 is gen4. Je kunt generaties niet mengen. Je zult een 07-bedradingsboom en computer van een 3.5l-auto moeten halen. Kleppendeksels zijn verschillend en bobines en ze moeten overeenkomen met de 07-opstelling. Het is te doen, maar het is geen directe swap. Het is minstens nog eens $200-1000 aan onderdelen.

De motor en transmissie passen erin, maar daar houdt het op. 07 is zijn eigen jaar voor de bedrading voor de startmotor en voor de dynamo. De carrosseriebedrading voor de 06-computer is anders dan de 07-bedrading. Er is een systeem genaamd CANBUS dat verschillende computers met elkaar verbindt. 06 is gen3, 07 is gen 4. Je kunt generaties niet mengen. Je zult een 07-bedradingsboom en computer van een 3.5l-auto moeten halen. Kleppendeksels zijn verschillend en bobines en die moeten overeenkomen met de 07-opstelling. Het is te doen, maar het is geen directe swap. Het is minstens nog eens $200-1000 aan onderdelen.
Hallo meneer, mijn chrysler 300c 2.7 4 versnellingen heeft een kapotte motor, is het mogelijk om te wisselen voor een 3.5l chrysler pacifica 05 06?

Oké, ik ben hier nieuw in. Ik heb een 2007 Dodge Charger 2.7L V6 waarvan ik de motoren heb verwisseld, zelfs de transmissies, met een 2006 Dodge Charger 3.5L V6. Hij start niet. Ik heb al wat bedrading omgewisseld, maar moet ik gewoon alle kabelbomen van de auto vervangen omdat ik de kabelbomen van de '06 Charger heb bewaard? Ik ben geen monteur van beroep, maar ik probeer deze auto weer aan de praat te krijgen. Wat moet ik doen om hem weer op de weg te krijgen? Help me alsjeblieft.

Dus ik heb deze swap succesvol voltooid. De auto loopt en rijdt geweldig en schakelt goed in alle 4 de versnellingen. Ik gebruik de originele 2007 ecm op mijn charger. Had er een 2.7 in zitten. Ik heb een 3.5 motor en kabelboom van een 2005 4-speed magnum gehaald. Met kleine aanpassingen aan een van de transmissiedraden. Alles is goed, behalve dat ik de keuring niet kan doorstaan vanwege lean codes in beide banks. Heeft iemand dit probleem opgelost? Ik heb geen vacuĂĽmlekken en heb alle afdichtingen en pakkingen vervangen. Iets van input?

Sommige 2006 charger 2.7 jaar hadden 4-versnellings tyrannies met 1 stekker meer (4 in plaats van 3) we bedraden het extra circuit met behulp van de draden van de originele 2.7 kabelboom in de vervangende kabelboom (verkregen van een sloopbedrijf) in de juiste plekken op de pcm kabelboom,, lijkt te werken behalve het brandstof trim probleem
Ik ook!

Je hebt hier een Mellava Hess aan de gang. Je mengt generaties computers, motormaten, aircocompressoren, motorbedrading, enz.
05-06's zijn vreemde motoren en bedrading op zich. 07 is speciaal voor zichzelf met PCM, TIPM & bedrading. Inlaten zijn anders, evenals bobines. Als je ervaren bent, veel tijd en wat geld hebt, is het te doen. Maar voor een beginner zit je veel te diep. Zelfs met wat je hebt, heb je de juiste 07-bedrading nodig, alleen 07 en bijpassende PCM. Dan moet het van een auto met 4-versnellingsbak zijn met of zonder VLP-optie, afhankelijk van wat de 07-auto heeft. Oliecarter moet ook voor een auto met 4 versnellingen op de 3.5l zijn.
Je kijkt waarschijnlijk naar minimaal $200 aan onderdelen als je ze kunt vinden en zelf kunt verwijderen. Wat eigenlijk de enige optie is voor de bedrading. Anders zit je in de $500-1000 range. Het is geen simpele bolt-in-and-go situatie. Het past wel, maar daar houdt het gemak op.
Nou, de 2007 is degene waar ik de 2.7L V6 uit haal en een 2006 3.5L V6 in de 2007 zet. Nu heb ik alle bedrading van beide auto's, hoe krijg ik hem aan het lopen?

21 - 40 of 60 Posts