Charger Forums banner

Wiadomość o transmisji usługi

1 reading
11K views 7 replies 6 participants last post by  deldarini  
#1 ·
Kilka godzin temu jechałem moim Dodge Charger RT z 2014 roku na kolację. Po kilku lekkich próbach, które spowodowały poślizg kół, pojawił się komunikat serwisowy skrzyni biegów wraz z kontrolką silnika. Ponieważ byłem w drodze na kolację, zaparkowałem samochód. Kiedy skończyłem kolację i zacząłem wracać do domu, zauważyłem, że obroty wynosiły 3 tys. obr./min i jechałem tylko 40 mil na godzinę. Na szczęście zauważyłem to, zanim spróbowałem wjechać na autostradę. Założyłem, że musiał przejść w tryb awaryjny i zjechałem do Advanced Auto Parts, aby sprawdzić obd. Były 3 kody PO753, PO763 i UO101. To mój pierwszy Dodge Charger, jestem bardziej przyzwyczajony do pracy przy Fordach, więc nie miałem pojęcia, jak wydostać go z trybu awaryjnego. Udało mi się dojechać do domu ulicami z prędkością 35 do 40 mil na godzinę i dotarłem do domu. Podczas jazdy samochód nie zmieniał biegów i nie mogłem również zmieniać biegów ręcznie. Kiedy wrzucałem go w tryb jazdy lub wsteczny, zauważyłem, że miał mocniejsze załączenie, które naprawdę można było poczuć. Wykasowałem kody i skrzynia biegów znów działała normalnie, kiedy wrzuciłem go w tryb jazdy, mogłem również przejść w tryb ręcznej zmiany biegów, ale tylko 1 i 2, nie byłem pewien, czy to dlatego, że samochód się nie poruszał, zauważyłem również, że po wykasowaniu kodów kod UO101 nadal pozostaje, nie próbowałem jeszcze samochodu, więc nie wiem, czy wrócił do normy, co mogło spowodować przejście w tryb awaryjny, nie robiłem mocnych prób, tylko kilka lekkich obrotów kół, jak mogę wyczyścić kod UO101? Również ponieważ nie mogę sprawdzić płynu przekładniowego i tak czy inaczej jest on do wymiany, zastanawiam się, czy niski poziom płynu przekładniowego mógł to spowodować, jeszcze jedna rzecz, która była dziwna, to kiedy pojawił się komunikat serwisowy skrzyni biegów, włączyły się wycieraczki i zatrzymały w połowie drogi, jedyne co znalazłem podczas sprawdzania samochodu to luźny przewód masowy, który znajduje się tuż za reflektorem po stronie kierowcy, zamontowany na nadkolu, wszelkie uwagi na temat tego, co mogło spowodować ten problem, będą bardzo mile widziane.
 
#2 ·
Masz rację, że samochód przeszedł w tryb awaryjny. Luźne uziemienia mogą powodować problemy z elektroniką i modułami sterującymi. Sprawdź wiązkę przewodów/połączenia, aby naprawić wszelkie inne problemy z okablowaniem.

P0753: Obwód elektrozaworu 1-2/4-5
Elektrozawór zmiany biegów 1-2/4-5 (w skrzyni biegów) jest aktywowany, gdy moduł sterowania skrzynią biegów (TCM) ustali, że skrzynia biegów musi zmienić bieg na drugi lub piąty lub z niego wyjść.
Kod P0753 jest ustawiany, jeśli TCM wykryje którykolwiek z następujących stanów w obwodzie sterowania elektrozaworem 2-3: przerwa, zwarcie do masy, zwarcie do napięcia lub wadliwy sterownik elektrozaworu 1-2/4-5 w TCM.

P0763: Obwód elektrozaworu 3-4
Ta sama sytuacja co P0753, tylko dotyczy elektrozaworu zmiany biegów 3-4 zamiast elektrozaworu zmiany biegów 1-2/4-5.

U0101: Utracono komunikację z TCM
Kod U0101 jest ustawiany, jeśli moduł sterowania układem napędowym (PCM) lub inny moduł sterujący nie odbiera komunikatu magistrali CAN z TCM przez około dwie do pięciu sekund. (CAN = sieć kontrolerów)

Tryb awaryjny może być tymczasowy i zostanie wyczyszczony po wyłączeniu zapłonu, może być konieczne odczekanie kilku minut i ponowne włączenie. Tryb awaryjny może być trwały i nie zostanie wyczyszczony, dopóki problem nie zostanie naprawiony. W trybie awaryjnym skrzynia biegów i silnik mają ograniczone działanie i obroty.

Kody P0753/P0763 mogą być związane z elektryką (obwody elektrozaworów, płyta przewodząca korpusu zaworu lub elektrozawory) lub TCM.
Kod U0101 może być związany z elektryką (obwód magistrali CAN) lub TCM.

Moim zdaniem, skoro udało Ci się usunąć kody P0753/P0763, ale nie U0101, to U0101 jest błędem trwałym i będzie nadal rejestrowany. Kilka modułów komunikuje się z TCM (PCM, moduł ABS, BCM - moduł sterowania nadwoziem). Wszystkie te moduły sterujące mogą rejestrować kod U0101, jeśli problemem jest TCM. Jeśli TCM powoduje problemy na magistrali CAN, może to spowodować, że BCM będzie miał problemy z wycieraczkami. Luźne lub złe połączenia z masą mogą powodować to samo.

Zanim cokolwiek zrobisz, zleciłbym test obciążeniowy akumulatora głównego samochodu. Uszkodzony lub słaby ogniwo akumulatora może powodować wiele problemów z elektroniką samochodu.
 
#3 ·
Masz rację, że samochód przeszedł w tryb awaryjny. Luźne uziemienia mogą powodować problemy z elektroniką i modułami sterującymi. Sprawdź wiązkę przewodów/połączenia, aby naprawić wszelkie inne problemy z okablowaniem.

P0753: Obwód elektrozaworu 1-2/4-5
Elektrozawór zmiany biegów 1-2/4-5 (w skrzyni biegów) jest aktywowany, gdy moduł sterowania skrzynią biegów (TCM) ustali, że skrzynia biegów musi zmienić bieg na drugi lub piąty lub z niego wyjść.
Kod P0753 jest ustawiany, jeśli TCM wykryje którykolwiek z następujących elementów w obwodzie sterowania elektrozaworem 2-3: otwarcie, zwarcie do masy, zwarcie do napięcia lub wadliwy sterownik elektrozaworu 1-2/4-5 w TCM.

P0763: Obwód elektrozaworu 3-4
Ta sama sytuacja jak w przypadku P0753, tylko dotyczy elektrozaworu zmiany biegów 3-4 zamiast elektrozaworu zmiany biegów 1-2/4-5.

U0101: Utracono komunikację z TCM
Kod U0101 jest ustawiany, jeśli moduł sterowania układem napędowym (PCM) lub inny moduł sterujący nie odbiera komunikatu magistrali CAN z TCM przez około dwie do pięciu sekund. (CAN = sieć obszaru kontrolera)

Tryb awaryjny może być tymczasowy i zostanie wyczyszczony po wyłączeniu zapłonu, może trzeba będzie odczekać kilka minut i ponownie go włączyć. Tryb awaryjny może być trwały i nie zostanie wyczyszczony, dopóki problem nie zostanie naprawiony. W trybie awaryjnym skrzynia biegów i silnik są ograniczone w działaniu i obrotach.

Kody P0753/P0763 mogą być elektryczne (obwody elektrozaworów, płyta przewodząca korpusu zaworu lub elektrozawory) lub TCM.
U0101 może być elektryczny (obwód magistrali CAN) lub TCM.

Moim zdaniem, skoro udało Ci się wyczyścić P0753/P0763, ale nie U0101, to U0101 jest błędem trwałym i będzie nadal rejestrowany. Kilka modułów komunikuje się z TCM (PCM, moduł ABS, BCM - moduł sterowania nadwoziem). Wszystkie te moduły sterujące mogą rejestrować U0101, jeśli problemem jest TCM. Jeśli TCM powoduje problemy na magistrali CAN, mogło to spowodować, że BCM zaczął się zacinać na wycieraczkach. Luźne lub złe połączenia z masą mogą zrobić to samo.

Zanim cokolwiek zrobisz, sprawdziłbym obciążenie głównego akumulatora samochodu. Uszkodzony lub słaby ogniwo akumulatora może powodować wiele problemów z elektroniką samochodu.
.
Dziękuję za wszystkie informacje. Cieszę się, że mogę powiedzieć, że moja ładowarka wróciła do normy, nie jestem pewien, co to było, ale po dokręceniu luźnego uziemienia, wyczyszczeniu kodów błędów i zresetowaniu tcm wszystko działało normalnie, zrobiłem jazdę próbną i skrzynia biegów zmieniała biegi prawidłowo i mogłem ponownie ręcznie zmieniać biegi.
 
#7 ·
Model 2014 ma bezpiecznik skrzyni biegów nr 15 i przekaźnik skrzyni biegów nr 44 w przedniej skrzynce bezpieczników. Technicznie nazywa się to PDC (power distribution center).
 
  • Like
Reactions: ONEZ ST