Charger Forums banner
121 - 140 of 187 Posts
https://m.carcomplaints.com/news/2020/chrysler-300-dodge-charger-door-panels-coming-off.shtml[/URL]

Hoi allemaal,

Ik heb klachten en afbeeldingen verzameld over de loslatende deurpanelen op Dodge Chargers, met name de modellen van 2015-heden. Hoewel de modellen van 2011-2014 deurpanelen hebben die visueel identiek zijn aan de modellen van 2015-heden, heb ik reden om aan te nemen dat ze een betere kwaliteit lijm hebben gebruikt - vandaar dat er minder van loslaten na hittecycli/langere tijd. Ik heb zelden een paar 2013-2014 modellen met het probleem gezien, maar het is niet consistent.

Dodge lijkt de 3/36.000 garantie te honoreren wanneer de auto voor dit probleem wordt binnengebracht, waarbij doorgaans alle getroffen panelen kosteloos worden vervangen. Zodra deze garantieperiode echter is verlopen, kost het een aanzienlijk bedrag om alle 4 deurpanelen te vervangen. Het lijkt erop dat ze zich bewust zijn van dit probleem, vanwege het leveringsprobleem met de deurpanelen zelf. Vaak staan ze 6+ maanden in backorder. Ze kunnen er gewoon niet genoeg van produceren. Hoeveel lawaai moet er nog worden gemaakt voordat ze een terugroepactie starten? Ze zouden ofwel vanaf deze datum alle nieuwe auto's moeten gaan produceren met de betere kwaliteit lijm/kleefstof op de deurpanelen, ofwel vrijwillig alle oudere voertuigen met het probleem kosteloos moeten repareren en ze moeten repareren met een door de dealer gecertificeerde methode (misschien de panelen uit elkaar halen en een nieuwe lijmformule aanbrengen).

Mijn auto is geproduceerd in november 2019 en als zodanig is er nog geen loslating. Maar hij staat buiten en ik verwacht dat het probleem binnen 2-3 jaar begint. Misschien kent iemand hier een ingenieur die bij de Brampton Assembly Plant werkt, of zou iemand een manier kunnen vinden om contact op te nemen met een ingenieur en dit probleem onder de aandacht te brengen? Het is duidelijk dat het voorleggen van deze problemen aan de Service Manager of Service Advisors van de dealer niet terechtkomt bij FCA Corporate of hun interieurontwerpers.

Afbeeldingen voor uw vermaak:

Image

Image

Ik heb mijn Charger in 2019 gekocht, maar het was een nieuw model uit 2018. Alle 4 mijn deuren komen van het frame af. Mijn auto staat in de garage en ik werk vanuit huis en mijn auto staat zelden in de zon. Dit is niet acceptabel. Dit is een gloednieuwe auto en Dodge zou dit probleem voor iedereen moeten repareren, aangezien dit een duidelijke fout in hun productie is.

Hier is mijn video nadat de lokale Chrysler-dealer zei dat het normale slijtage was. Ik zat nog onder de 36K / 3 jaar

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik heb @DodgeCares getweet en zal 1-800-4A-DODGE bellen, hoewel ik het vreselijk vind om klantenservicelijnen zoals deze te bellen

Ik heb mijn hele leven Dodge gekocht, net als mijn ouders en mijn man. Dodge, los dit probleem alsjeblieft op. Ik wil een nieuwe Charger kopen, maar nu ben ik bang. Beide deurpanelen zijn losgekomen. Begonnen bij 25.000 mijl.

Ik heb mijn hele leven Dodge gekocht, net als mijn ouders en mijn man. Dodge, los dit probleem alsjeblieft op. Ik wil een nieuwe Charger kopen, maar nu ben ik bang. Beide deurpanelen zijn losgelaten. Begonnen bij 25.000 mijl..
Succes ermee. Het is duidelijk dat ze er niet om geven. Het is al jaren een terugkerend probleem. Ik heb het net zelf gerepareerd. Vervelend, maar niet bijzonder moeilijk of duur om te repareren. Er staan hier in de forums berichten die je laten zien hoe het moet.

Best,

Discussion starter · #128 ·
Het lijkt erop dat sommige specifieke auto's dit probleem niet hebben - een eigenaar van een 2015 Scat Pack met een hoge kilometerstand op YouTube heeft 130.000 mijl op zijn auto... en de deurpanelen zijn nog nooit losgekomen. Ik vraag me af of er bij sommige auto's extra lijm is aangebracht, of dat het misschien gewoon toeval is?

Weet iemand of de kans groter is dat dit gebeurt als je de ramen laat tinten? Ze doen meer weken en rommelen in die gebieden terwijl ze de tint aanbrengen dan de panelen normaal gesproken zien, dus ik vraag me af of dat misschien geen goed idee is om te doen als er al bekende problemen zijn met die panelen.

Weet iemand of de kans hierop groter is als je de ramen laat tinten? Ze doen meer weken en rommelen in die gebieden terwijl ze de tint aanbrengen dan de panelen normaal zien, dus ik vraag me af of dat geen goede zaak is om te doen als er al bekende problemen zijn met die panelen.
Ik heb twee 2018 Chargers, waarvan ik er een pas een maand geleden heb gekregen. De nieuwe GT die ik net heb gekregen, had geen raamtint, en de deurpanelen waren kromgetrokken voordat ik hem kocht. Ik heb ze vorige week laten tinten FWIW. Hoe dan ook, ze worden binnenkort vervangen onder wat er nog over is van de fabrieksgarantie.

Mijn Daytona die ik nieuw van de showroomvloer kocht, had de ramen ongeveer een week nadat ik hem kocht getint. Tot op de dag van vandaag zien de deurpanelen er nieuw uit en hebben ze geen problemen gehad.

Beide auto's hebben hun hele leven in Michigan doorgebracht. Mijn Daytona staat in de winter in mijn garage en wordt in de zomer dagelijks 's nachts daar geparkeerd. Ik heb geen idee of de GT in een garage stond of niet, maar hij staat nu altijd buiten.

Afgezien daarvan zou je denken dat het niet uitmaakt of hij altijd buiten staat of niet, lijm de stomme panelen er constant op, LoL!

Bewerken:

Waarschijnlijk maakt het niet echt uit, aangezien het allebei 2018's zijn, maar mijn Daytona heeft momenteel ongeveer 12000 mijl, terwijl de GT ongeveer 23000 mijl heeft.

Verzonden vanaf mijn SM-F916U met Tapatalk

Ik betwijfel of het veel met de omgeving te maken heeft. De mijne heeft zijn hele leven in de garage doorgebracht, thuis en op het werk. De panelen begonnen los te laten langs de weerstrip tegenover het raam op beide voordeuren na ongeveer 3 jaar en ongeveer 25.000 mijl.

• Like
Reactions: Fastmoon
Gorilla Lijm.
Het is niet alleen voor haar.
Gorilla lijm is geweldig spul. Het wordt echter ERG broos als het uithardt. Ik koos een lijm die enigszins buigzaam blijft na het uitharden. Ik denk dat dat beter zal passen voor een verbinding die waarschijnlijk veel temperatuurwisselingen zal zien gedurende zijn levensduur. Dit is wat ik heb gebruikt:

https://www.amazon.com/Catpalm-Adhesive-Multi-Function-Suitable-Jewelery/dp/B07LF1SPGZ

Ik ga de mijne opnieuw moeten doen. De plaatsen die ik heb gelijmd zijn nog steeds prima, maar de gebieden die ik met rust heb gelaten, beginnen nu omhoog te komen.

Best,

Vele jaren geleden bracht mijn buurman van zijn werk een epoxy mee naar huis die hij Magnolia noemde en het had een dieprode kleur en ik herinner me dat het een potting epoxy was voor elektronica. Het was het beste. Hij gebruikte het zelfs om een losse kop op een houtkloofbijl te "lijmen" en het spul hield. Ik heb het een paar keer gezocht in de loop der jaren, maar kon het niet vinden. Als iemand bekend is met dit product, laat het me dan weten waar ik het kan krijgen, want het kan geweldig werken op deurpanelen.

Verbeter me als ik het mis heb, maar een terugroepactie is voor een veiligheidsgerelateerd probleem en ik weet niet zeker hoe het loslaten van het interieur in die criteria past.
Dus ja, normaal gesproken zijn terugroepacties voor problemen die kunnen leiden tot een veiligheidsprobleem. Ik ben een leidende eiser in deze rechtszaak en het probleem is dat wanneer de deurpanelen loslaten, ze airbags, deursloten, raamschakelaars en andere elektrische items op de deur blokkeren. Ook als het dashboard begint op te tillen, heeft dit ook invloed op de airbags en andere elektrische items die aan het dashboard zijn bevestigd. Het kan gemakkelijk een veiligheidsprobleem worden. De rechtszaak gaat ook over fraude en schending van de garantie. Chrysler wist dat de panelen loslieten, maar bleef deze voertuigen met de defecten verkopen. Dan, wanneer een dealer een claim zou indienen, zouden ze hen de hel aandoen en proberen de reparaties te vermijden. Wanneer ze daadwerkelijk reparaties autoriseerden, vervingen ze de defecte panelen door andere defecte panelen. Totale oplichting!!!!

Dat is interessant. Ik vraag me af hoeveel gevallen de bekleding ervoor heeft gezorgd dat deze veiligheidsartikelen niet meer functioneren. Het klinkt haalbaar, net als Toyota en het vastgelopen gaspedaal veroorzaakt door losse vloerbedekking.

Denk ik dat we de rechtbanken hiermee moeten belasten? Nee. Denk ik dat het een echt veiligheidsprobleem is? Nee. Denk ik dat FCA gedwongen moet worden het probleem op te lossen? Ja. Het doet me pijn te denken dat een advocatenkantoor van een rijke man een groot deel van wat er ook maar wordt teruggevorderd, zal weghalen. De rest van ons krijgt waarschijnlijk een gratis olieverversingsbon.

Hoe irritant het ook is, het is geen bijzonder moeilijk probleem om op te lossen. Maar de reactie van het bedrijf op wat duidelijk defecte onderdelen zijn, is slechts een van de redenen waarom ik in de toekomst geen voertuigen meer van hen zal kopen.

Beste,

• Like
Reactions: N8ECH
Hetzelfde met mijn 2016 Charger Ralley-pakket, gekocht in 2016 van Sandy Samsing in Pensacola Fl....ongeveer 3 jaar later begonnen de voorste deurpanelen aan de bestuurders- en passagierskant op te krullen vanaf de bovenkant van de deur weg van het raam. Momenteel is het paneel aan de bestuurderskant volledig gekruld van het middelste gedeelte van het deurframe, tot het punt dat de vergrendelingsknop bijna onder het plastic paneel zit. De passagierskant had hetzelfde gedaan, maar was gedeeltelijk vastgelijmd... heeft nog steeds gedeeltelijke lift van het deurframe. Voertuig had ongeveer 50k toen we het merkten... voertuig heeft nu 100k. Ik ben dol op de auto, maar ik haat de aanblik die de panelen deze mooie auto hebben gegeven

Verspil je tijd niet met @DodgeCares. Ik heb ze een bericht gestuurd en ze hebben me opgedragen de klantenservice te bellen. Ik deed wat ze zeiden, had een claimnummer, etc. Aan de telefoon klonk het alsof ze het zouden dekken zolang ik de schade niet had veroorzaakt en het een defect was, ook al is mijn auto niet meer in garantie. Ik zou het echter wel door een dealer moeten laten controleren om het defect vast te stellen. Ik heb in totaal $350 uitgegeven om het te laten controleren en het werd zelfs bevestigd dat Dodge me zou terugbetalen en mijn deuren zou vervangen, zolang het een defect was. En natuurlijk, nadat ik de offerte van de dealer heb gekregen om de deurpanelen te vervangen en ze ernaar te laten kijken en te zeggen dat het een defect is, zegt de klantenservice van Dodge dat mijn auto niet meer in garantie is en dat ze het niet zullen dekken. @DodgeCares reageert niet meer op mijn berichten. Ik had dat geld moeten besteden aan het zelf repareren, maar het klonk echt alsof ze ze aan de telefoon zouden laten vervangen. Les geleerd.

Mijn 2017 begon het te doen rond de 25.000 mijl. Mij werd ook verteld dat het niet onder de garantie viel als 'normale slijtage'. Het is allemaal onzin. Alle vier mijn deuren hebben het probleem. De voorste zijn veel erger dan de achterste, maar het feit dat het ĂĽberhaupt gebeurt, laat zien hoe verschrikkelijk hun kwaliteitscontrole is. Hoe kunnen we meedoen aan deze class action suit?

121 - 140 of 187 Posts