Charger Forums banner

Rechterkant AWD Pursuit as... Vervangen

207 views 10 replies 4 participants last post by  Greg55_99  
#1 ·
Inspectie toont geen scheuren in de hoes, maar er lijkt wat vet uit de onderkant te lekken. Huilend geluid tijdens het rijden. Vervang de as en de voornaaf of alleen de naaf. Geen klikgeluiden bij het sturen.
Image

#2 ·
Greg:
Hoeveel mijl op je Charger? Als het de mijne was, zou ik de halfas vervangen en een wiellager bij de hand hebben als je de R&R doet. Je kunt het lager beoordelen terwijl je de as verwijdert, en het vervangen of niet, afhankelijk van je bevindingen.
Don

#3 ·
Nou, de klus ging van kwaad tot erger. Twee bouten die de naaf aan de fusee vasthouden, braken af. Dus het geheel moet eruit voor een trip naar de machinefabriek. Waarom gebeurt dit niet in YouTube-video's?
Image

#4 ·
Greg:
Zou je eerst de as verwijderen en dan van daaruit beoordelen? Ik denk niet dat de naaf eruit hoeft om de as te vervangen als je een fuseekogel loskoppelt, zodat je de fusee naar de zijkant kunt zwaaien?

Don

#5 ·
Op dit punt is de fusee-assemblage al uitgebouwd. Ik vervang de naaf en de as. Ik moest het schaartype fuseekogelgereedschap gebruiken om alles te scheiden. Het tikken op de fusee met een hamer kreeg ze niet los. Het gaat nooit zoals in de video's...

#6 ·
Voor zover ik weet zitten er geen schroefdraad in de fusee. Alleen de naaf. Naar mijn mening heb je geprobeerd de bouten aan de verkeerde kant te verwarmen. Theoretisch zou je de naaf eraf moeten kunnen drukken in plaats van de bouten uit te boren.

#7 · (Edited)
U heeft gedeeltelijk gelijk. Er zitten geen schroefdraad in de fusee, alleen de naaf. Het probleem is dat wanneer de bovenkant van de bout die de naaf aan de fusee vasthoudt afbreekt, de schuine kant in de bout deze nog steeds op zijn plaats houdt. Hij moet eruit geboord worden. Die bouten kosten $16 per stuk bij de Mopar dealer. Ik heb geprobeerd een moer op de bovenkant te lassen om ze eruit te krijgen. Geen succes.
Image

#8 ·
Je hebt gedeeltelijk gelijk. Er zitten geen schroefdraad in de fusee, alleen de naaf. Het probleem is dat wanneer de bovenkant van de bout die de naaf aan de fusee vasthoudt afbreekt, de schuine kant in de bout deze nog op zijn plaats houdt. Hij moet eruit geboord worden. Die bouten kosten $16 per stuk bij de Mopar dealer. Ik heb geprobeerd een moer op de bovenkant te lassen om ze eruit te krijgen. Geen succes, en ja, ik HEB het onderste schroefdraadgedeelte verhit totdat het gloeiend heet was.[*]
Image